Nogen der har haft hyperemesis i deres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. november 2021

Projektbaby2

Profilbillede for Projektbaby2

Jeg har i dag fået konstateret hyperemesis i forbindelse med min graviditet, da jeg konstant brækker mig. Jeg har derfor fået ordineret antihistaminer og B vitaminer. 

Er der nogen, som har oplevet det? - og i så fald hvor længe varede det hos jer? 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2021

Nomnom

Projektbaby2 skriver:

Jeg har i dag fået konstateret hyperemesis i forbindelse med min graviditet, da jeg konstant brækker mig. Jeg har derfor fået ordineret antihistaminer og B vitaminer. 

Er der nogen, som har oplevet det? - og i så fald hvor længe varede det hos jer? 

På forhånd tak

Jeg havde i begge mine.

Min læge var desværre ikke til megen hjælp. Men ved den første gik det over i uge 20

Ved den næste varede det hele graviditeten. Det blev dog bedre ved uge 25, men min kvalme og influenza-følelse stoppede først da min datter var ude af maven.

I min 2. graviditet gik jeg til akupunktur. Jeg tror det gjorde så jeg kunne holde ud at være til.

Kæmpe kram til dig. Der er en facebook gruppe som du kan melde dig ind i om sygdommen. Det var i hvert fald rigtig rart at læse om andres erfaringer

Anmeld Citér

9. november 2021

Projektbaby2

Nomnom skriver:

Jeg havde i begge mine.

Min læge var desværre ikke til megen hjælp. Men ved den første gik det over i uge 20

Ved den næste varede det hele graviditeten. Det blev dog bedre ved uge 25, men min kvalme og influenza-følelse stoppede først da min datter var ude af maven.

I min 2. graviditet gik jeg til akupunktur. Jeg tror det gjorde så jeg kunne holde ud at være til.

Kæmpe kram til dig. Der er en facebook gruppe som du kan melde dig ind i om sygdommen. Det var i hvert fald rigtig rart at læse om andres erfaringer

Tak, hvor er du sød, og fordi du havde lyst til at svare mig

Jeg er i uge 20, og mit er faktisk først startet her for 2 uger siden. 

Min læge har sygemeldt mig for 10 dage og aftalt, at vi tager den derfra - var du så sygemeldt i længere tid pga det? 

Anmeld Citér

9. november 2021

Nomnom

Projektbaby2 skriver:

Tak, hvor er du sød, og fordi du havde lyst til at svare mig

Jeg er i uge 20, og mit er faktisk først startet her for 2 uger siden. 

Min læge har sygemeldt mig for 10 dage og aftalt, at vi tager den derfra - var du så sygemeldt i længere tid pga det? 

Det er bare simpelthen så drænende at kaste op og være så dårlig.

Jeg var sygemeldt en måned. Da jeg startede op på job igen, blev landet lukket ned pga. Corona. Jeg har kontorjob, så jeg skulle arbejde hjemmefra. Det gjorde alverdens til forskel for mig, at jeg ikke skulle ud af døren og kunne arbejde når jeg magtede det. Inden da måtte jeg klat-sygemelde mig hist og her, når jeg simpelthen var for dårlig til at stå oprejst fra morgenstunden.

Så på det punkt var Corona min redning i forhold til at kunne passe et arbejde.

Anmeld Citér

9. november 2021

Projektbaby2

Nomnom skriver:

Det er bare simpelthen så drænende at kaste op og være så dårlig.

Jeg var sygemeldt en måned. Da jeg startede op på job igen, blev landet lukket ned pga. Corona. Jeg har kontorjob, så jeg skulle arbejde hjemmefra. Det gjorde alverdens til forskel for mig, at jeg ikke skulle ud af døren og kunne arbejde når jeg magtede det. Inden da måtte jeg klat-sygemelde mig hist og her, når jeg simpelthen var for dårlig til at stå oprejst fra morgenstunden.

Så på det punkt var Corona min redning i forhold til at kunne passe et arbejde.

Ja nemlig, jeg er så enig. Nogen gange kan jeg ikke engang overskue at drikke eller spise, fordi jeg ikke orker at kaste op. Men pga baby i maven tvinger jeg mig selv. 

Ej det var da rart, at du kunne arbejde hjemmefra. Jeg har faktisk også kontorjob, så måske skulle jeg foreslå min chef hjemmearbejde på fuldtid, hvis kvalmen ikke er over efter sygemeldingen. 

Anmeld Citér

9. november 2021

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Projektbaby2 skriver:

På forhånd tak

SUK - Ja - det havde jeg i begge mine graviditeter. Jeg kastede op fra start til slut. Hver eneste gang jeg havde spist - PYH! Jeg prøvede forskellige behandlinger bl.a. zoneterapi og akupunktur, men uden resultat.

Da jeg var 25 uger henne havde jeg tabt 5-8 kilo. Jeg var fast på sygehuset to gange i ugen, hvor jeg fik væske og vitaminer i drop fra uge 12- slut.

Jeg håber ikke det bliver ligeså voldsomt for dig. 

Anmeld Citér

9. november 2021

Projektbaby2

SØS skriver:

SUK - Ja - det havde jeg i begge mine graviditeter. Jeg kastede op fra start til slut. Hver eneste gang jeg havde spist - PYH! Jeg prøvede forskellige behandlinger bl.a. zoneterapi og akupunktur, men uden resultat.

Da jeg var 25 uger henne havde jeg tabt 5-8 kilo. Jeg var fast på sygehuset to gange i ugen, hvor jeg fik væske og vitaminer i drop fra uge 12- slut.

Jeg håber ikke det bliver ligeså voldsomt for dig. 

Tak for svar

Ej pyha hvor voldsomt og så endda under hele graviditeten - bare tanken om det, giver mig nærmest gåsehud

Lige nu starter jeg med antihistaminer og B6 vitaminer, og så må vi se, om det kan afhjælpe det. 

Men baby blev ikke påvirket af del vel?

Anmeld Citér

9. november 2021

nille

Profilbillede for nille
Projektbaby2 skriver:

På forhånd tak

Jeg havde det fra starten af graviditeten og lige indtil en time efter jeg havde født. Det forsvandt som dug for solen. Jeg var indlagt det meste af tiden og dermed sygemeldt.

Anmeld Citér

9. november 2021

Anonym

Jeg håber du slipper af med det snart. 

Jeg havde det i begge mine graviditeter indtil jeg fødte. I første graviditet fik jeg akupunktur, som lindrede det lidt. I anden graviditet fik jeg postafen, som virker kvalmestillende, frem til uge 30.

Anmeld Citér

9. november 2021

Boble123

Jeg har lidt af hyperemesis i alle mine graviditeter. Det starter i uge 5 og fortsætter i hele graviditeten. 

Jeg kan ikke gennemføre en graviditet uden medicin, da jeg indenfor få uger taber mig mere end 10% af min vægt. Så jeg har fået Ondansetron fra start til slut. Mine børn har heldigvis ikke taget skade

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.