Hej.
Jeg har lige født en lille dreng i onsdags. Han er ikke mit første barn, men for første gang vil vi gerne forsøge os med moderne stofbleer. Jeg har købt en omgang på reshopper til billige penge for at se om det er noget for os.
Jeg ved ikke, hvad mærke det er, men det er ligesom et cover med to indlæg som knappes på med trykknapper, og bleen lukkes med Velcro.
Det, jeg gerne vil spørge om, er, om det er den løsning man skal bruge til nyfødte? Eller hvad I andre har af erfaringer? For jeg synes, den her ble bliver så kæmpestor på hans lille numse, at han slet ikke kan bevæge sine ben, og når jeg lægger ham fx i barnevognen, så kommer han til at lægge med hovedet lidt nedad, fordi bleen er så tyk på numsen.
Lige nu tænker vi, at vi vil vente til han bliver lidt større, og så bruge papirsble de første uger, så bleen fylder knap så meget i forhold til hans krop. Men jeg er nysgerrig efter, hvad I andre har gjort - om det bare er sådan det er med de her bleer, eller om jeg skal have købt nogle andre?
Og i det hele taget vil jeg gerne høre gode råd, fif og andet fra erfarne stofble-forældre ☺️
Anmeld
Citér