Stofbleer til nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
4 svar
1 synes godt om
8. november 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Hej.

Jeg har lige født en lille dreng i onsdags. Han er ikke mit første barn, men for første gang vil vi gerne forsøge os med moderne stofbleer. Jeg har købt en omgang på reshopper til billige penge for at se om det er noget for os.

Jeg ved ikke, hvad mærke det er, men det er ligesom et cover med to indlæg som knappes på med trykknapper, og bleen lukkes med Velcro.

Det, jeg gerne vil spørge om, er, om det er den løsning man skal bruge til nyfødte? Eller hvad I andre har af erfaringer? For jeg synes, den her ble bliver så kæmpestor på hans lille numse, at han slet ikke kan bevæge sine ben, og når jeg lægger ham fx i barnevognen, så kommer han til at lægge med hovedet lidt nedad, fordi bleen er så tyk på numsen.

Lige nu tænker vi, at vi vil vente til han bliver lidt større, og så bruge papirsble de første uger, så bleen fylder knap så meget i forhold til hans krop. Men jeg er nysgerrig efter, hvad I andre har gjort - om det bare er sådan det er med de her bleer, eller om jeg skal have købt nogle andre?

Og i det hele taget vil jeg gerne høre gode råd, fif og andet fra erfarne stofble-forældre ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2021

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Det lyder til de bleer du har fået fat i er forkert størrelse?

Der findes one side bleer, som regel går de fra 4kg og til blefri, men de er meget store på en nyfødt. Ud over det findes der sized bleer, som passer en vægt klasse, fx. Har vi nyfødt der går fra 3-6kg herhjemme, de passer meget bedre vores nyfødte, de ikke så store i det. 

Vil klart anbefale dig at sætte dig lidt ind i hvad for typer stofbleer der findes, vi har været gladest for sized formsyet bleer med uld ud over til nat og sized lommebleer til om dagen. Men der findes så mange typer stofbleer og systemer.

Du kan evt. købe eller låne en prøvepakke af, for at se hvad der fungere for jer, har set en del online stofble shops have prøvepakker med forskellige typer, som kan lånes gratis (det depositum og betaling for porto)

Anmeld Citér

8. november 2021

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Mange Tak for svar.

Der står New born-18kg på bleerne. Og hende jeg købte dem af sagde, at de havde været rigtig gode til hendes børn da de var små… så det undrede mig, at de skulle være så store, men det virker som en noget bedre løsning at skifte størrelse undervejs, som I har gjort. 

Jeg synes godt nok, det er lidt en jungle - har prøvet at læse lidt her og der, men har ikke helt et overblik… det er en rigtig god ide med sådan en prøvepakke, det vil jeg undersøge nærmere.

Anmeld Citér

10. juni 2022

MDN

Til en helt nyfødt, ville jeg klart vælge newborn modellerne, men onesize modellerne fungerer ved at de knappes ind i størrelsen, så de kan gå fra de helt små til væsentligt større børn. Måske har du overset muligheden for at knappe dem ind i mindste størrelse?

Anmeld Citér

10. juni 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Dutelidut skriver:

Hej.

Jeg har lige født en lille dreng i onsdags. Han er ikke mit første barn, men for første gang vil vi gerne forsøge os med moderne stofbleer. Jeg har købt en omgang på reshopper til billige penge for at se om det er noget for os.

Jeg ved ikke, hvad mærke det er, men det er ligesom et cover med to indlæg som knappes på med trykknapper, og bleen lukkes med Velcro.

Det, jeg gerne vil spørge om, er, om det er den løsning man skal bruge til nyfødte? Eller hvad I andre har af erfaringer? For jeg synes, den her ble bliver så kæmpestor på hans lille numse, at han slet ikke kan bevæge sine ben, og når jeg lægger ham fx i barnevognen, så kommer han til at lægge med hovedet lidt nedad, fordi bleen er så tyk på numsen.

Lige nu tænker vi, at vi vil vente til han bliver lidt større, og så bruge papirsble de første uger, så bleen fylder knap så meget i forhold til hans krop. Men jeg er nysgerrig efter, hvad I andre har gjort - om det bare er sådan det er med de her bleer, eller om jeg skal have købt nogle andre?

Og i det hele taget vil jeg gerne høre gode råd, fif og andet fra erfarne stofble-forældre ☺️

Jeg brugte gammeldags stofbleer de første par måneder til min yngste. Altså helt almindelige gylpeklude og så et blecover udover. Det fungerede så godt! Jeg brugte kitefold foldningen som ikke fylder vildt meget men alligevel har godt sug der hvor det er relevant. 

Og så skiftede jeg til mere moderne stofbleer da hun var 3 mdr.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.