Kan man blive gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.567 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. november 2021

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg har lige et enkelt spørgsmål, har simpelthen ikke lige helt forstand på det i den her situation. Jeg håber i kan hjælpe. 

Jeg tager p-piller UDEN pause, så altså uden blødninger. Jeg tog min sidste pille torsdag og skulle starte på en ny pakke i går, fredag. Så dum som jeg nu engang er, har jeg fået glemt at forny min recept og købe en ny pakke piller, hvilket jeg først opdagede sent i går. Min kæreste og jeg havde sex om eftermiddagen, (uden kondom, da vi ikke plejer at bruge det, fordi jeg jo er på p-piller), og jeg stod og manglede min pille om aftenen. Jeg er så nødt til at vente en måneds tid før jeg kan starte på piller igen. Så det vil altså sige, jeg tog sidste pille torsdag, havde sex fredag eftermiddag og kommer ikke til at tage piller det næste stykke tid. Man siger jo at sæd kan leve i en i nogle dage.

mit spørgsmål er så: Ved godt at p-piller aldrig er 100% sikre. Men er der relativ høj risiko for at blive gravid på den omgang sex vi havde her i går (han kom oppe i mig), nu jeg ikke Kunne tage pille i går og det næste stykke tid, eller burde pillerne kunne holde og beskytte mig de næste 5-6 dage man siger sæden kan leve i en? Forinden det her, har jeg taget pillerne uafbrudt i 3-4 måneder. 

Ved godt at man altid kan være bagklog og beskytte sig bedre, så det ønsker jeg helst ikke kommentarer omkring. Vil bare høre, om i ville smutte ned og købe en fortrydelsespille for en sikkerheds skyld eller om i tænker p-pillerne sagtens beskytter. Vil helst gerne undgå fortrydelsespille, da den skubber min krop helt ud af balance og jeg bliver super skidt. Derfor spørg jeg lige efter råd her, inden jeg bare spiser sådan en. 

god aften)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2021

Anonym

Kort sagt, ja der er altid en risiko når man har ubeskyttet sex, MEN det kræver jo en ægløsning, men da p-piller blokere for ægløsning, får du højst sandsynligt først ægløsning om 1-2 uger når kroppen finder ud af du ikke er på p-piller mere. Så chancen/risiko er der, men vil mene den er lille 

Anmeld Citér

6. november 2021

Anonym

Min veninde er pt gravid efter 2 glemte p-piller.

Så jeg ville tage en fortrydelsespille.

Anmeld Citér

6. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Nu er det længe siden jeg var på p-piller. Men det stod ret klart i indlægssedlen hvilke uger du ikke er beskyttet ved glemt pille. Hvis du har taget dem uafbrudt uden pause for menstruation, holder du bare din pause nu og starter op igen som beskrevet i indlægssedlen. 

Anmeld Citér

6. november 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Risikoen er lille. Men for en sikkerhedsskyld ville jeg tage en fortrydelsespille

Anmeld Citér

6. november 2021

Kir

Altså det her link kan nok give dig svar https://www.apoteket.dk/sundhed/praevention/glemt-din-p-pille

Forstår ikke helt hvorfor du tænker du skal vente en måned med at starte p piller? Enten ville jeg gøre som apoteket skriver og tage to piller nu eller også ville jeg vente en uge som normalt når man ikke kører uden pause og så starte en ny pakke. 

Anmeld Citér

6. november 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Altså det her link kan nok give dig svar https://www.apoteket.dk/sundhed/praevention/glemt-din-p-pille

Forstår ikke helt hvorfor du tænker du skal vente en måned med at starte p piller? Enten ville jeg gøre som apoteket skriver og tage to piller nu eller også ville jeg vente en uge som normalt når man ikke kører uden pause og så starte en ny pakke. 

Grunden til at jeg skal vente er, at jeg skal ringe til lægen og have min recept fornyet. Det kan jeg først gøre på mandag så der går altså for mange dage uden at tage piller. Derfor når jeg får min nye pakke er jeg nødt til at vente til næste menstruations første dag. Håber det giver mening

Anmeld Citér

6. november 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. Må hoppe ned og købe en fortrydelsespille, bare for at være på den sikre side

Anmeld Citér

6. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Grunden til at jeg skal vente er, at jeg skal ringe til lægen og have min recept fornyet. Det kan jeg først gøre på mandag så der går altså for mange dage uden at tage piller. Derfor når jeg får min nye pakke er jeg nødt til at vente til næste menstruations første dag. Håber det giver mening

Men der går vel ikke mere end 7 dage, eller har jeg misforstået? For som skrevet før holder du bare pause, får menstruation og starter op efter 7 dage. Ingen grund til panik

Anmeld Citér

6. november 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Skynd dig hen og købe en fortrydelsespille for at være helt sikker.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.