Hejsa
Jeg har lige et enkelt spørgsmål, har simpelthen ikke lige helt forstand på det i den her situation. Jeg håber i kan hjælpe.
Jeg tager p-piller UDEN pause, så altså uden blødninger. Jeg tog min sidste pille torsdag og skulle starte på en ny pakke i går, fredag. Så dum som jeg nu engang er, har jeg fået glemt at forny min recept og købe en ny pakke piller, hvilket jeg først opdagede sent i går. Min kæreste og jeg havde sex om eftermiddagen, (uden kondom, da vi ikke plejer at bruge det, fordi jeg jo er på p-piller), og jeg stod og manglede min pille om aftenen. Jeg er så nødt til at vente en måneds tid før jeg kan starte på piller igen. Så det vil altså sige, jeg tog sidste pille torsdag, havde sex fredag eftermiddag og kommer ikke til at tage piller det næste stykke tid. Man siger jo at sæd kan leve i en i nogle dage.
mit spørgsmål er så: Ved godt at p-piller aldrig er 100% sikre. Men er der relativ høj risiko for at blive gravid på den omgang sex vi havde her i går (han kom oppe i mig), nu jeg ikke Kunne tage pille i går og det næste stykke tid, eller burde pillerne kunne holde og beskytte mig de næste 5-6 dage man siger sæden kan leve i en? Forinden det her, har jeg taget pillerne uafbrudt i 3-4 måneder.
Ved godt at man altid kan være bagklog og beskytte sig bedre, så det ønsker jeg helst ikke kommentarer omkring.
Vil bare høre, om i ville smutte ned og købe en fortrydelsespille for en sikkerheds skyld eller om i tænker p-pillerne sagtens beskytter. Vil helst gerne undgå fortrydelsespille, da den skubber min krop helt ud af balance og jeg bliver super skidt. Derfor spørg jeg lige efter råd her, inden jeg bare spiser sådan en.
god aften
)
Anmeld
Citér