Shit, jeg er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.674 visninger
9 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2021

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder, så har jeg lige taget en positiv g-test!!! Denne graviditet er mega uplanlagt. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre. Det vil i så fald være vores fjerde barn, og vi er allerede fuld ud underholdt af de tre vi har på 6, 4 og 2 år. Min mand er MEGET færdig med at have små børn og glæder sig til at få sin frihed tilbage. Jeg ved han vil hade, at jeg er gravid igen . Mit helbred er ikke det bedste og de sidste to graviditeter har været meget komplicerede . Kan jeg tillade mig at udsætte vores familie for dette - nej vel?! Men tanken om abort er også frygtelig. Jeg hr altid ønsket mig mange børn, og det er egentlig “kun” mit helbred og min mands indstilling til det, der har stået i vejen. 

Ved ikke, hvad jeg skal gøre, og min mand er bortrejst, så jeg har ingen at dele det med .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2021

Anonym

Får helt ondt i hjertet på dine vegne   Jeg kan ikke andet end at sende dig alverdens krammer, sikke en lorte situation  

Anmeld Citér

5. november 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Ja, som overskriften lyder, så har jeg lige taget en positiv g-test!!! Denne graviditet er mega uplanlagt. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre. Det vil i så fald være vores fjerde barn, og vi er allerede fuld ud underholdt af de tre vi har på 6, 4 og 2 år. Min mand er MEGET færdig med at have små børn og glæder sig til at få sin frihed tilbage. Jeg ved han vil hade, at jeg er gravid igen . Mit helbred er ikke det bedste og de sidste to graviditeter har været meget komplicerede . Kan jeg tillade mig at udsætte vores familie for dette - nej vel?! Men tanken om abort er også frygtelig. Jeg hr altid ønsket mig mange børn, og det er egentlig “kun” mit helbred og min mands indstilling til det, der har stået i vejen. 

Ved ikke, hvad jeg skal gøre, og min mand er bortrejst, så jeg har ingen at dele det med .

Øv en svær situation

jeg ville nok, ud fra hvad du skriver, tage det tunge valg og få en abort.
Tænker, at de tre børn i allerede har må sættes først. Hvis manden slet ikke kan glæde sig og dit helbred svigter så er der meget pres i vente der vel uværgeligt ville præge børnene.

Et nyt barn har vel også krav på at komme til live i forventning, glæde og kærlighed fra begge forældre…

Uanset hvad du og din mand vælger, er det noget der kommer til at gøre ondt. Alt god til dig og jer!

Anmeld Citér

5. november 2021

B&J

Lige meget hvad så må du nåd til at snakke med din mand om han er rejst eller ej. Du må fortælle hvad du føler og lytte til hvad han føler så må i sammen finde en læsning 

Anmeld Citér

5. november 2021

Anonym

Jeg har stået i præcis samme situation. Tre små børn på, 2,4 og 5 år.

Vi valgte en  abort. En meget tung beslutning. Men i dag er jeg glad for at vi tog den beslutning. Jeg må sige at det er meget arbejde med 3 teenager.

Anmeld Citér

5. november 2021

Charl90

Øv en situation. Nu ved jeg ikke hvor langt du er, men hvis det er meget tidligt så kan du jo være heldig at det ikke bliver til noget Så ville jeg lige se det an og tale med manden når han kommer hjem. Og få bestilt en tid til lægen efter I har talt sammen.

Anmeld Citér

5. november 2021

Anonym

Jeg synes også, at hensynet til de nuværende familiemedlemmer vægter højest. Hverken dine børn, din mand eller dit helbred har gavn af endnu et barn, selvom det selvfølglig er en vildt svær beslutning.

Dine børn fortjener forældre med overskud, og I fortjener at være de bedste forældre for jeres børn.

Men snak med din mand

Anmeld Citér

5. november 2021

Frizzy

Svært at stå I. Nu ved jeg ikke hvor meget det påvirker dit helbred. Men hvis du bliver meget påvirket og du måske sætter dig selv i risiko for at blive alvorlig syg/dø, er det fornuftige at fokusere på de levende børn.

Anmeld Citér

6. november 2021

Morfire

Profilbillede for Morfire

Vi stod i præcis samme situation for godt et år siden, - dog med den forskel, at det var mig som er helt færdige med at få børn, og min mand som egentlig gerne ville have haft en mere. 

Vi valgte en abort. Et barn skal være ønsket af begge forældre, og jeg ville ikke kune klare ikke at kunne tage mig ordentlig af de tre små  jeg allerede har (dengang 1, 4 og 6 år. Har også en på 19, men hun er flyttet hjemmefra) under graviditeten (var sengeliggende under de sidste 2).

Jeg/Vi har aldrig fortrudt. Selvom jeg ikke ville have flere børn var det en svær beslutning og svært at gennemføre, men tænker næsten dagligt på, hvor godt det var vi traf den beslutning. Specielt når jeg kigger på mine børn! Det var det bedste valg for dem og for os som familie.

Om en abort eller et mere barn er rigtigt for dig, ved jeg ikke. Men vil bare sige, at man kan sagtens komme igennem en abort uden at fortryde eller føle at “der mangler en”.

Sender dig mange tanker! Ved hvor svært det er at stå der med en positiv test og føle sig splittet 

Anmeld Citér

14. november 2021

Ayos

Hvilken beslutning tog du?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.