Vi stod i præcis samme situation for godt et år siden, - dog med den forskel, at det var mig som er helt færdige med at få børn, og min mand som egentlig gerne ville have haft en mere.
Vi valgte en abort. Et barn skal være ønsket af begge forældre, og jeg ville ikke kune klare ikke at kunne tage mig ordentlig af de tre små jeg allerede har (dengang 1, 4 og 6 år. Har også en på 19, men hun er flyttet hjemmefra) under graviditeten (var sengeliggende under de sidste 2).
Jeg/Vi har aldrig fortrudt. Selvom jeg ikke ville have flere børn var det en svær beslutning og svært at gennemføre, men tænker næsten dagligt på, hvor godt det var vi traf den beslutning. Specielt når jeg kigger på mine børn! Det var det bedste valg for dem og for os som familie.
Om en abort eller et mere barn er rigtigt for dig, ved jeg ikke. Men vil bare sige, at man kan sagtens komme igennem en abort uden at fortryde eller føle at “der mangler en”.
Sender dig mange tanker! Ved hvor svært det er at stå der med en positiv test og føle sig splittet
Anmeld
Citér