At bo på 2. sal med baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.013 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2021

Anonym trådstarter

Vi bor på stueetagen, med dejlig have dog er lejligheden kun 2 værelses og 60 kvm. 

vi har fundet en lejlighed på 94 kvm 4 værelses inde i byen dog uden have og altan. Den er på 2. Etage. Der er gode faciliteter inde i byen, fx parker mm. men jeg tænker mere på om det bliver hårdt med baby at skulle op af de trapper?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2021

Anonym

Jeg har boet på 2. sal i en 2 værelses med min datter. Jeg synes ikke det var slemt med trapperne og ville klart vælge at få mere plads 

Anmeld Citér

5. november 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi bor på stueetagen, med dejlig have dog er lejligheden kun 2 værelses og 60 kvm. 

vi har fundet en lejlighed på 94 kvm 4 værelses inde i byen dog uden have og altan. Den er på 2. Etage. Der er gode faciliteter inde i byen, fx parker mm. men jeg tænker mere på om det bliver hårdt med baby at skulle op af de trapper?

Vi boede også med baby på 2. sal uden altan. Det med trapperne syntes jeg ikke var noget problem, til gengæld savnede jeg altanen, specielt da baby var lille, og skulle sove til middag. 

Anmeld Citér

5. november 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har boet på 2. Sal eller højere siden jeg flyttede hjemmefra. 2. Sal går fint, synes jeg, også med baby. Det er ikke så højt at man bliver helt kvæstet af at gå op af trapperne. Jeg har også boet på 4. Sal og dét var hårdt. Boede der i knap 2 år, og vænnede mig ikke til trapperne! Det var hårdt, både som gravid og med baby.

På 2. Sal kan barnet også hurtigere selv gå op/ned af trapperne. Min yngste var lige over 1 år da hun lærte at gå og der gik ikke lang tid før hun også selv kunne tage trapperne.

Så ja, i jeres tilfælde ville jeg uden tvivl vælge at flytte. I bliver glade for den ekstra plads!

Anmeld Citér

5. november 2021

Anonym

Vi bor på 2 sal med baby og altan. Er møgtræt af det. Vi flytter om lidt til noget større og med have.

Kan aldrig gå en spontan tur med baby uden at manden skal hjælpe med at slæbe på barnevogn og alt.

Niks, glæder mig til at flytte til stuen !

Anmeld Citér

5. november 2021

Anonym

Med vores første boede vi på 2. sal med altan. Altanen var god de dage vi af forskellige årsager ikke kom ud. Men dét der var et problem for mig var, at jeg fik kejsersnit og ikke kunne løfte specielt meget de første mange, mange uger. Vi fik heldigvis lov til at bruge ejerforeningens skur så jeg ikke skulle slæbe barnevogn op og ned af kælderen. Men det var enormt hårdt i starten og betød et par ture op og ned af trapperne for at få alt med. Her kan jeg anbefale en pusletaske i form af en rygsæk. Det hjalp en del. 

Ellers så synes jeg at jeg hurtigt vendte mig til trapperne. Ture ud krævede lige lidt mere planlægning og så var det lange ture jeg gik for hvis jeg prøvede at løfte barnet op i lejligheden så vågnede h*n med det samme. Det gav god motion med sådan en 3-timers gåtur hver anden dag Den gode form jeg kom i ved 1. barn, kom jeg ikke i med 2. barn i hus

Anmeld Citér

5. november 2021

Anonym

Jeg kan ikke helt undgå at trække lidt på smilebåndet som Københavner - hvor børnefamilier jo i mange generationer har boet i etagebyggerier uden de store problem - med både 1, 2 og mange flere børn. Selv bor vi på 3. sal med tre børn og uden de større vanskeligheder. Der er altid lige en periode imens de selv skal lære at klare trapperne, som er lidt træls - men en billig pris at betale for at bo lige der hvor man elsker at bo, synes jeg

Anmeld Citér

5. november 2021

Anonym

Jeg bor på 2. sal og jeg kommer fint omkring at få baby, hund og diverse ud - nogle gange må jeg gå to gange og eller planlægge det. 

Personligt ville jeg ikke mærke den store forskel boede jeg fx i stuen i min bygning, jeg skal stadig op af nogle trapper og jeg skal stadig have vogn op af kælder. 

Jeg tænker det er en smagssag og hvilket temperament man er til. 

Ps: jeg fik akut kejsersnit og det ændrede ikke på forholdene andet end jeg gerne må tage indkøb med op nu som jeg ikke gjorde tidligere.

Anmeld Citér

5. november 2021

Anonym

Vi boede på 2. Sal dengang vi fik vores søn, og jeg HADEDE det.

Anmeld Citér

6. november 2021

lineog4

Har boet på 2. Sal og nu en høj 1. Sal (svarende til 2. Sal) med alle børnene. Med den første havde vi en altan, men den kom aldrig i brug til at sove på, og med de andre ingen altan.

Har aldrig tænkt over det som en stor udfordring, man skal man måske planlægge lidt mere i forhold til lure og kan ikke spontant lige tage det sovende barn og gå en tur og falder skønsakken i søvn når man afleverer de store, ja så må man ud og trave - hvilket så faktisk er en fordel for kroppen og vægten

Og børnene de kender jo ikke til andet, da jeg havde to små med trætte ben jamen så ventede den ene for neden mens jeg bar den anden op, og så ventede den anden for oven mens jeg hentede den sidste - ingen problemer i det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.