Positiv test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.598 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2021

Anonym trådstarter

Hej.

jeg er nysgerrig efter at høre hvornår i jeres cyklus i blev gravide. El rette sagt hvilke dage var i sammen? Vi har på selve æl dagen hver eneste cyklus uden held. 

Det gerne din erfaring hvis du har lyst.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2021

Anonym

Jeg blev denne gang gravid, da vi havde sex cirka 2 dage før ægløsning. Det var den eneste gang, vi havde sex den uge pga. sygdom og hektisk hverdag. Er nu 36 uger henne.

Sidste graviditet var vi sammen hver dag 3 dage op til ægløsning og på dagen. Vores dreng er nu 1,5 år. 

Jeg har tydelige symptomer på ægløsning (tyngdefornemmelse, øget sexlyst og smerter i den ene side), så jeg ved det ret præcist. 

Anmeld Citér

4. november 2021

Charl90

For os har det taget lang tid og der var bedst succes de måneder hvor vi brugte ÆL test og have hyppig sex hver dag både før, under og efter ægløsning

Anmeld Citér

4. november 2021

Jopige

Anonym skriver:

Hej.

jeg er nysgerrig efter at høre hvornår i jeres cyklus i blev gravide. El rette sagt hvilke dage var i sammen? Vi har på selve æl dagen hver eneste cyklus uden held. 

Det gerne din erfaring hvis du har lyst.

Blot til info, så er det dagene op til ÆL og ikke på selve ÆL dagen at chance er bedst. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

4. november 2021

B&J

1 jeg havde aldrig en tydelig nok ægløsnings test men men krop skreg når den hvad æl fordi det kunne man tydelig se pga ælslim 

men troede så jeg viste hvornår jeg ca havde det men efter 5 mdr prøvning havde vi lige sex 5 dage efter mens og ja det var så der jeg blev gravid uden tegn uden positiv test

Anmeld Citér

4. november 2021

Anonym

Vi havde dagen før positiv ægløsningstest og dagen efter, så ikke på selve dagen for positiv test

Anmeld Citér

4. november 2021

Anonym

Jopige skriver:

Blot til info, så er det dagene op til ÆL og ikke på selve ÆL dagen at chance er bedst. 

Det er et gennemsnit, men ikke facit for alle Det kommer fx også an på sædkvaliteten - for nogle mænd kan sæden ikke holde så mange dage, hvorfor det for dem er bedst at ramme dagen for positiv test og ægløsningsdagen. Vi prøvede selv nogle måneder, hvor vi kun havde samleje op til ægløsning, jf. din model, uden held - men det var først da vi var sammen på dagen for positiv test + 2 dage efter, at jeg blev gravid i første hug. Det endte med en bio, men blev gravid med samme metode lige efter, og den hænger stadig ved. Nogen har også en senere ægløsning end 24 timer efter positiv test (det har jeg fx, hvilket min gynækolog har påvist), hvilket jo er endnu længere tid fra sidste samleje.

Så man kan derfor ikke lave en endegyldig formel, der passer på alle - den virkede i hvert fald ikke på mig, før vi inddrog dagene omkring/efter ægløsning

Anmeld Citér

5. november 2021

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar alle sammen. 

Kan godt se vi har fejlet. Vi må prøve en ny strategi næste gang��

endnu engang tak

Anmeld Citér

5. november 2021

Charl90

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar alle sammen. 

Kan godt se vi har fejlet. Vi må prøve en ny strategi næste gang��

endnu engang tak

Prøv at bruge app'en Flo. Den viser hvilke dage hvor chancerne er størst hvis din mand forventes at have almindelig sædkvalitet behøver han ikke gemme det og kun prøve én gang. Man kan ikke have sex for hyppigt, men hver 2. dag skulle vist også være tilstrækkeligt.

Utroligt at det skal være en helt videnskab ikke? Tænk alle de år med prævention og bekymringer. Når det så endelig er aktuelt så skal man ramme det helt nøjagtige tidspunkt for at det skal lykkes...

Pøj pøj

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.