Hjernerystelse - hjerneskade?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
2 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2021

Mom

Profilbillede for Mom

Godaften,

For lidt over en måned siden fik jeg hjernerystelse, hvor jeg fik hvad jeg tror er de klassiske symptomer, som kvalme og hovedpine. De første dage lå jeg stort set ned hele tiden, men efter de dage kom jeg i gang på job igen, dog på nedsat tid.

Nu er der gået en måned, og jeg har forsat hovedpine hver dag, er lysfølsom, svimmel (ikke hele tiden), og har mistet noget af min koncentrations evne (tænker ikke helt så hurtigt som før). 

Min læge foretog undersøgelse i dag, og jeg kan godt gå på line, men når mine øjne skal følge lægens fingre, så kommer hovedpinen med det samme. Det samme når jeg trykkes i nakken og på skulderene. 

Så nu er jeg henvist til smertebehandling i form af akupunktur, som jeg skal gøre brug af i en måned. Hvis der ikke sker forbedring, skal jeg videre til en hjerneskade koordinator, og det skræmmer mig en lille smule, for jeg tænker selvfølgelig, hvad hvis det aldrig bliver bedre?

Er der nogen af jer, som har haft hjernerystelse og som vil dele jeres erfaringer, både de gode og de dårlige?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2021

Anonym

Min kæreste har en kollega der fik hjernerystelse, for xa 2 1/2 år siden. Han var sygemeldt mere eller mindre i et år, derefter deltidssygemeldt og er siden kommet tilbage på fuld tid. Han døjer dog stadig med hovedpine i perioder.

Ved han gik til noget genoptræning af en art, som har hjulpet ham rigtig meget. 

Anmeld Citér

1. november 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det kan tage ret langt tid at komme sig efter en hjernerystelse, det er helt normalt. Det afhænger nok sf hvor kraftigt slagt har været eller hvor man er blevet ramt.

Mange er sygemeldt væsentlig længere end du har været det og trapper derefter stille op.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.