Spædbarn og afhentning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.374 visninger
13 svar
10 synes godt om
1. november 2021

Anonym trådstarter

Arj, hvor er det besværligt, og jeg har altså et par børn i forvejen, så man skulle tro, jeg var erfaren

Jeg har en baby på 8 uger, hvis bror går i børnehave. Afleveringen er nemt, han bliver ikke afleveret tidligt, og vi passer det jo bare med den lilles lur. Men afhentning, det er fandme svært.

Fx i dag. Hun er lige faldet i søvn i liften her kl 12.15. Jeg havde ikke tænkt over tidsplanen, for det er jo stadig tidligt, så hun sover bare i en body uden ærmer. Men hvis nu hun tager en god lur, varer det jo måske til kl 14. Det er ikke jordens undergang. Så ammer jeg hende, og så kan vi hente bror.. Men så synes jeg jo det er synd at putte hende i vognen, når hun jo er vågen og frisk. Men hvis jeg skal vente på hun er træt igen, bliver det endnu senere jeg henter ham, og det er jo ikke fair.

Havde jeg nu tænkt mig om, havde jeg tænkt fremad, puttet hende i nok tøj og i barnevognen, men det er jo så for sent nu. 

Hvad gør i, i sådan et tilfælde?

Edit: tilsyneladende er jeg meget glad for ordet 'jo'

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2021

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Baby tager ikke skade af at ligge og kigge i barnevognen hvis luren ikke passer �� 

Jeg ville bare køre når storebror skulle hentes uanset om baby er vågne eller sover. Er baby vågen kan man gå og snakke til baby og fortælle hvad i ser. 

Anmeld Citér

1. november 2021

Pb18

Jeg har kun et barn, så har ikke input til hele koordinering med søskende, men jeg var super glad for en Sleepbag i barnevognen. Der blev min datter puttet i i alm tøj og hue og så evt en halsedisse og vanter, når det var vinter. Har hun kortærmet på, kan man måske liste en uldcardigan på også. Men selv om vinteren var hun helt lun, selvom hun bare havde alm tøj på, så det var simpelthen skønt så noget i den stil, ville være min anbefaling 

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Jeg har kun et barn, så har ikke input til hele koordinering med søskende, men jeg var super glad for en Sleepbag i barnevognen. Der blev min datter puttet i i alm tøj og hue og så evt en halsedisse og vanter, når det var vinter. Har hun kortærmet på, kan man måske liste en uldcardigan på også. Men selv om vinteren var hun helt lun, selvom hun bare havde alm tøj på, så det var simpelthen skønt så noget i den stil, ville være min anbefaling 

Åh, den del er jeg med på :-) vi har en Voksipose.. Problemet i dag er bare, at jeg har puttet hende til den nuværende lur i liften, ikke i voksien, så hvis jeg skal have hende over i voksien, så vækker jeg hende, plus hun skal have mere tøj på end en "undertrøje body". Altså jeg skulle jo bare have tænkt mig om, puttet hende i vognen, og så kunne vi gå en tur på en times tid, inden vi hentede storebror, men man kan jo altid være bagklog

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym trådstarter

SANIE89 skriver:

Baby tager ikke skade af at ligge og kigge i barnevognen hvis luren ikke passer �� 

Jeg ville bare køre når storebror skulle hentes uanset om baby er vågne eller sover. Er baby vågen kan man gå og snakke til baby og fortælle hvad i ser. 

Du har nok ret.. Vi har bare så få gode vågenstunder med hende (mavebøvl), at det føles så synd, hvis hun da vil acceptere det. Jeg kunne også tage hende i vikle, men er ikke sikker på, jeg kan holde til at gå helt derned med hende i vikle

Anmeld Citér

1. november 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Enten ville jeg lade hende ligge og hygge vågen i vognen, mens jeg hentede - der behøver ikke ske noget hele tiden for sådan en lille størrelse og er baby tryg og glad skulle det ikke give større vanskeligheder  - men allernemmest ville jeg bare droppe vognen og smide baby i sele eller slynge og gå hen til børnehaven på den måde

Anmeld Citér

1. november 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Enten ville jeg lade hende ligge og hygge vågen i vognen, mens jeg hentede - der behøver ikke ske noget hele tiden for sådan en lille størrelse og er baby tryg og glad skulle det ikke give større vanskeligheder  - men allernemmest ville jeg bare droppe vognen og smide baby i sele eller slynge og gå hen til børnehaven på den måde

Det kunne jeg også finde på, vi er storfans af vikle herhjemme. Problemet er bare, at min "core" er ret svag, og jeg får sindssygt ondt i ryggen og voldsomt sidestik hvis jeg skal gå ret langt. Og en lille kilometer lyder måske ikke af meget, men det er det desværre for min ryg men det kan være jeg bare ikke skal være så pylret angående vognen

Anmeld Citér

1. november 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg var rigtig glad for at have lillesøster i vikle når vi skulle hente storesøster i børnehave, uanset om hun var vågen eller sov. Når hun var vågen kunne jeg gå og snakke med hende om alt hvad vi så, og når hun så blev træt kunne hun bare sove. Hun sov mange, men meget korte lure i starten, så hun faldt ofte i søvn på vej ned for at hente storesøster. Det var så hyggeligt!

Nu er hun knap 2 år, og kommer stadig i bæresele hvis hun ikke selv skal afleveres når storesøster skal i skole. 

Anmeld Citér

1. november 2021

Dudersens

Profilbillede for Dudersens

Eller også tager du ved lære af i dag og henter den store sent. Og så lader du være med at slå dig selv i hovedet over at du ikke fik tænkt tilstrækkeligt frem denne ene gang ��

Anmeld Citér

1. november 2021

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Om nogle måneder kan du også lade hende sidde i klapvogn hvis i har en hvor den kan lægges langt tilbage uden de helt ligger ned. Så kan hun følge med i forhold til at være "gemt" i barnevognen. Det gjorde jeg fra 5 mdr, da det blev for kedeligt at ligge i barnevognen mens man var frisk. De skal selvfølgelig ikke sidde der længe når de er så små, men en tur frem og tilbage når andet ikke passer, synes jeg er en god løsning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.