Er chancen for en graviditet stor ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. oktober 2021

Anonym trådstarter

Kære alle 

sagen er den at min kæreste og jeg havde sex den anden dag, efter samleje kan vi se at kondomet ikke rigtig sidder på mere og der er ikke meget i det. Er der chance for at jeg kan være blevet gravid ? Jeg var 4-5 dage fra ægløsning den dag, så ved jo klar besked om lige over 14 dage, men..?

Og bare så alle er med: vi er i slutningen af 20’erne og snakker om at få børn, så det vil ikke være jordens undergang, bare lidt hurtigere end “planlagt” 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Ja, der er en chance/risiko.

Køb en fortrydelsespille, hvis du vil være sikker. 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som ovenstående - der er en chance - og din ægløsning kan jo rykke sit lidt fra cyklus til cyklus. Hvis du vil undgå graviditet, køb en fortrydelsespille. Hvis du gerne vil være gravid, så vent og se hvad der sker.

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Ja, der er en chance/risiko.

Køb en fortrydelsespille, hvis du vil være sikker. 

Tak, hvis det sker, så er det ikke jordens undergang. Vi snakkede bare om, om der overhovedet var en chance når det er så langt fra ægløsning og kondomet jo har været på det meste af tiden 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Som ovenstående - der er en chance - og din ægløsning kan jo rykke sit lidt fra cyklus til cyklus. Hvis du vil undgå graviditet, køb en fortrydelsespille. Hvis du gerne vil være gravid, så vent og se hvad der sker.

Tak, vi ønsker dog ikke at tage en fortrydelsespille, hvilket også er ved at være for sent, da det er 2 dage siden. Vi snakkede bare om, om det overhovedet var en sandsynlighed

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Risikoen er der. Men tænker måske ikke liugefrem den er stor 4-5 før ægløsning. Hvis man er i behandling bliver man jo også insemineret så tæt på ægløsning som overhovedet muligt

Ift fortrydlsespille, så kan den indtages 120 tiner efter samleje og ruducere risikoen med 80%

Anmeld Citér

1. november 2021

Charl90

Tænker at muligheden er til stede, men vil ikke sige at chancen er stor. For de fleste tager det vist 4-6 måneder at opnå en graviditet hvor man aktivt prøver.

Selvom kondomet ikke var helt fyldt, så har det nok stadig forhindret ham i at skyde sædcellerne så langt op, hvis det da var på ved udløsningen...

Anmeld Citér

2. november 2021

Anonym trådstarter

I har helt sikkert ret det vil alligvel være ret vildt hvis det skulle ske. Så må jo se hvad kroppen siger om 14 dages tid. Tak for jeres tanker

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.