Spørgsmål om SU lån og renter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg står og skal skilles og på et tidspunkt i nær fremtid flytte med mit barn.

Jeg er studerende og har lavet en su låneplan men ikke benyttet mig af at optage lån. Er det korrekt forstået at jeg kan låne penge fra hele året NU? 

Og er det også korrekt regnet ud, at hvis jeg låner 50.000 kr vil jeg betale 200 kr årligt i renter imens jeg læser, renten er på 4%. ? 

Hvis min mand er et svin, kan han sige at vi skal dele pengene fordi vi stadig er gift? 

Jeg er super forvirret men prøver at danne mig et overblik.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Nu er det en del år siden jeg var studerende, men det lyder forkert. Som jeg forstår det er reglerne:

SU-lån optages løbende pr måned, du kan derfor ikke få pengene for et helt år NU. Og slet ikke for bagudrettede måneder.

Som forsørgere, kan du få supplerende SU-lån i 2021, i alt kan låne 4.852 (3.234 + 1.618) kroner per måned.

Og renter og lån skal først betales tilbage, fra 1. januar året efter du er færdig med at studere. Du skal altså ikke betale renter mens du studerer.

Hvordan det fungerer ved skilsmisse ved jeg ikke.

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Enmere20

Jeg ved at det på et tidspunkt har været at man kunne få lån for hele året udbetalt på en gang for det af året der er gået. Om det stadig er sådan ved jeg ikke, kan du se noget når du er inde og udfylde ansøgningen?  Jeg tænker ift beløb udbetalt mv.

renter betales først nar du begynder at tilbagebetale lånet.

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg synes du skal tage fat i nogen der ved noget om det, for jeg er ret sikker på at der er svar her der ikke passer.