Hvor meget information har jordemor adgang til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
3 svar
6 synes godt om
29. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej

jeg skal lige prøve at gøre det kort. Jeg har et barn som har haft nogle udfordringer med trivsel. Vi har af flere omgange haft kommunen med ind over. Kommunen har vurderet at jeg gør det godt og lukket sagen. Min søn har det rigtig godt nu.

jeg har selv haft en svær barndom og har døjet lidt med nogle psykiske ting. Bla angst og spiseforstyrrelse. Det er ikke noget der har påvirket vores liv så meget efter jeg fik min søn og i dag er det sjældent jeg mærker til det. Men det står i min lægejournal. jeg et par gange været ramt af belastningsreaktion, men der står depressions lignende symptomer i min journals. Begge gange var mens min søn havde det svært og var ekstremt krævende. 

Jeg har sidenhen arbejdet rigtig meget med selvudvikling og har det virkelig godt i dag.

jeg begynder at overveje at få et barn mere om 1-2 år hvis alt stadig bare er godt. Men jeg er bekymret for om der kan komme bekymring fra en jordemor. Hvor meget har hun adgang til? Har bare hørt fra nogle at det er jordemor der har underettet kommunen med bekymring om dem. hun kender mig jo ikke og hvis hun bare læser lægejournaler, kan hun måske se det anderledes end det er nu. Min læge tænker jeg ikke ville sende underretning, han kender mig og har aldrig været bekymret for mine forældreevner.

jeg tror bare ikke jeg orker at skulle hele møllen igennem igen med kommunen, det er nemlig meget angstprovokerende for mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2021

Soonmom

Altså jeg tænker du vil ryge i kategorien "sårbar gravid" dvs med lidt ekstra indsats, men det betyder jo ikke noget negativt, det skal bare sikre at du får den hjælpe du skal have og du ikke fået en psykisk reaktion, som det lyder til at du måske godt kunne være disponibel for 

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Naha

Hej

jeg skal lige prøve at gøre det kort. Jeg har et barn som har haft nogle udfordringer med trivsel. Vi har af flere omgange haft kommunen med ind over. Kommunen har vurderet at jeg gør det godt og lukket sagen. Min søn har det rigtig godt nu.

jeg har selv haft en svær barndom og har døjet lidt med nogle psykiske ting. Bla angst og spiseforstyrrelse. Det er ikke noget der har påvirket vores liv så meget efter jeg fik min søn og i dag er det sjældent jeg mærker til det. Men det står i min lægejournal. jeg et par gange været ramt af belastningsreaktion, men der står depressions lignende symptomer i min journals. Begge gange var mens min søn havde det svært og var ekstremt krævende. 

Jeg har sidenhen arbejdet rigtig meget med selvudvikling og har det virkelig godt i dag.

jeg begynder at overveje at få et barn mere om 1-2 år hvis alt stadig bare er godt. Men jeg er bekymret for om der kan komme bekymring fra en jordemor. Hvor meget har hun adgang til? Har bare hørt fra nogle at det er jordemor der har underettet kommunen med bekymring om dem. hun kender mig jo ikke og hvis hun bare læser lægejournaler, kan hun måske se det anderledes end det er nu. Min læge tænker jeg ikke ville sende underretning, han kender mig og har aldrig været bekymret for mine forældreevner.

jeg tror bare ikke jeg orker at skulle hele møllen igennem igen med kommunen, det er nemlig meget angstprovokerende for mig. 

Altså jeg er gravid nu og har fået denne besked fra min sundhedsplejerske

Så min kommende sp til mit nr 2 barn får umildbart alle oplysninger på os. 

I vores verden (min bedre halvdel og jeg) har vi det helt fint med det, vi har tidligere selv rakt ud efter hjælp. Det sidste hjælp vi rakte ud efter var her i starten af oktober, det er 3 måneders ventetid, men det passer os helt fint for vi når at få hjælpen inden nr 2 kommer til verden, også er de med indover når den lille kommer til at vejlede os omkring storesøster. 

Jeg har personligt rigtig mange bekymringer på hendes vegne, da hun har sine udfordringer og går på specialskole, det er ikke altid nemt, hvilket vi er meget åbne omkring

Man jeg tænker du skal regne med at i hvertfald sundhedsplejersken får alle oplysninger tror også den kære jordmor gør

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. oktober 2021

B&J

Du skriver jo selv at det er nåede der er sket.

Både manden min og jeg har været hele mellem igennem med kommunen fra barns ben så da jeg var gravid var jeg virkelig bange for alle ville dømme mig på fortiden men det gjorde de slet ikke.

og ang en selv alle har fejl alle har en fortid men så længe man arbejder ud fra det så bliver alt kun bedre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.