Erfaring med Tyggesmykker/Dimsesmykker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.439 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej med jer, søde kvinder og mænd på Baby.dk!

Jeg har en sød, omsorgsfuld, begavet og helt igennem dejlig pige på 7 år, som desværre bare har nogle sanse/sensoriske problemer der gør at hun putter alt i munden og det er begyndt at blive et problem for hende rent socialt at de andre børn synes at hun er ret mærkelig fordi hun slikker på sin stol, sutter på sit hår og trøje eller putter skrald, terninger og legetøj i munden...

Derfor er vi af PPR blevet rådet til at anskaffe hende en ting, som hun altid kan have på sig, og som det er okay for hende at putte i munden. På sigt er planen at "træne" hende til at dimse med noget i stedet for at putte det i munden, men hendes sociale stigmatisering gør at vi bliver nødt til at have en "nødplan" imens vi "træner".

Så jeg faldt over de der tyggesmykker inde på en hjemmeside og håbede at der var andre der havde forsøgt sig med sådanne tiltag og at høre jeres erfaring med det!

Gode råd tages også imod med kyshånd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2021

Skouboe

Min datter har stor glæde af et tyggesmykke, det har hjulpet hende til at stoppe med at bide negle. 

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Min datter har stor glæde af et tyggesmykke, det har hjulpet hende til at stoppe med at bide negle. 

Tak for svar!

Hvad type bidesmykke valgte i til hende? Jeg har overvejet en såkaldt Spinner Halskæde, som både kan dimses med (i og med at den inderste ring kan dreje rundt i den yderste) og bruges til tyggesmykke.

Og dejligt at din pige fik stoppet med at bide negle! Hvor er det bare sejt af hende!

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Anonym

Jeg følger lige med da jeg har en søn der også tygger i sit tøj, blyanter osv. men får aldrig en halskæde på ham. Er der noget til drenge der fungere godt?

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg følger lige med da jeg har en søn der også tygger i sit tøj, blyanter osv. men får aldrig en halskæde på ham. Er der noget til drenge der fungere godt?

Der findes også armbånd, blyant-dimser (til at sætte bagpå blyanten), lynlås-dimser (som man sætter i lynlåsen, så børnene bider i den i stedet for selve lynlåsen) og sager, men også mere "drengede" halskæder, med Dogtags af gummi, dinosaurhoveder o.l. så det er lidt sejt og ikke så "fimset" for drengene

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Der findes også armbånd, blyant-dimser (til at sætte bagpå blyanten), lynlås-dimser (som man sætter i lynlåsen, så børnene bider i den i stedet for selve lynlåsen) og sager, men også mere "drengede" halskæder, med Dogtags af gummi, dinosaurhoveder o.l. så det er lidt sejt og ikke så "fimset" for drengene

Fedt. Mange tak. Jeg må en tur på google ��

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Igen

Profilbillede for Igen

Kontakt kommunes ergo, der også er tilknyttet Ppr. I skal træne mundmotorik og de kan hjælpe jer med at komme i gang 

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Skouboe

Anonym skriver:

Tak for svar!

Hvad type bidesmykke valgte i til hende? Jeg har overvejet en såkaldt Spinner Halskæde, som både kan dimses med (i og med at den inderste ring kan dreje rundt i den yderste) og bruges til tyggesmykke.

Og dejligt at din pige fik stoppet med at bide negle! Hvor er det bare sejt af hende!

Sådan et her:

https://legeakademiet.dk/tyggehalskaede-medium-hard-morkebla-1039-m592595.html

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.