Spørgsmål om opstart i fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er helt ny i det her univers med fertilitetsbehandling. Vi har fået lavet en forundersøgelse og passagen i mine æggeledere ser super fin ud. Vi aftalte med gynækologen, at jeg skal starte med at tage Clomid i næste cyklus, som er i næste uge. Derudover skal jeg have taget blodprøver. 

Nu har vi så, i mellemtiden, fået svar på min kæreste sædprøve, som viser, at hans sædceller har en underlig form og derfor ikke kan svømme op til ægget af sig selv. Svaret fik vi hos vores praktiserende læge, og har så afleveret det til gynækologen.

Mit spørgsmål går så på, om ikke gynækologen burde ringe og tage en snak med os om det videre forløb, da det jo nok ser meget anderledes ud end vi havde regnet med?  Vi har intet hørt, og jeg ved, at vi skal tilknyttes OUH, hvis vi skal gå videre med IVF fremfor IUI-H. Men nu bliver jeg virkelig i tvivl om, om vi overhovedet vil lykkedes med IUI-H. 

Har andre stået i samme situation, og hvordan så jeres forløb ud?

Beklager hvis det hele er lidt rodet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2021

Anonym

Hvorfor ringer du ikke til gynækologen og spørger om resultatet ændrer jeres plan? Der er ingen her der kan svare på det.

Det sagt, så er der nok ventetid på OUH, så det skader jo ikke at tage et forsøg med IUI uanset. Måske er I heldige

Anmeld Citér

18. november 2021

Trinze

Anonym skriver:

Hej

Jeg er helt ny i det her univers med fertilitetsbehandling. Vi har fået lavet en forundersøgelse og passagen i mine æggeledere ser super fin ud. Vi aftalte med gynækologen, at jeg skal starte med at tage Clomid i næste cyklus, som er i næste uge. Derudover skal jeg have taget blodprøver. 

Nu har vi så, i mellemtiden, fået svar på min kæreste sædprøve, som viser, at hans sædceller har en underlig form og derfor ikke kan svømme op til ægget af sig selv. Svaret fik vi hos vores praktiserende læge, og har så afleveret det til gynækologen.

Mit spørgsmål går så på, om ikke gynækologen burde ringe og tage en snak med os om det videre forløb, da det jo nok ser meget anderledes ud end vi havde regnet med?  Vi har intet hørt, og jeg ved, at vi skal tilknyttes OUH, hvis vi skal gå videre med IVF fremfor IUI-H. Men nu bliver jeg virkelig i tvivl om, om vi overhovedet vil lykkedes med IUI-H. 

Har andre stået i samme situation, og hvordan så jeres forløb ud?

Beklager hvis det hele er lidt rodet.

Jeg ville selv være aktiv og ringe. 

Med min eksmand havde han nedsat kvalitet og iui var ikke en mulighed. Vi var ude i icsi - hvor de faktisk planter sædcellen i ægget. Jeg vil gætte på det måske er det i skal. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.