Den nye barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2021

Anonym trådstarter

Gælder den nye barselsordning først for dem der føder efter august når den træder i kraft? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2021

Soonmom

Det vil jeg tro, de fleste ligger jo deres barselsplan når de er født og arbejdsgiver skal vide det ret hurtigt efter, men ved det ikke, forhåbentlig

Anmeld Citér

26. oktober 2021

Enmere20

Der står at den gælder for børn født efter 1 august 2022

Anmeld Citér

26. oktober 2021

Soonmom

Enmere20 skriver:

Der står at den gælder for børn født efter 1 august 2022

Hvor har du læst det? Jeg har nemlig kun læst at det træder i kraft fra august 2022?

Anmeld Citér

26. oktober 2021

KoFy

Soonmom skriver:

Hvor har du læst det? Jeg har nemlig kun læst at det træder i kraft fra august 2022?

Vi kan heller ikke finde noget om det. "Ligestilling" passer ikke særligt godt herhjemme, så det ville da være rart, hvis min kone er undtaget, når hun skal føde før august.

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg har selv prøvet at kigge efter det, men kan ikke finde andet end at det træder i kraft fra august. Har du et link til hvor man kan læse om det?

Jeg er sat til juni og den nye barselsordning passer rigtig dårligt herhjemme. Så håber på at vi ikke bliver omfattet af den når jeg føder før.

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Kir

Anonym skriver:

Jeg har selv prøvet at kigge efter det, men kan ikke finde andet end at det træder i kraft fra august. Har du et link til hvor man kan læse om det?

Jeg er sat til juni og den nye barselsordning passer rigtig dårligt herhjemme. Så håber på at vi ikke bliver omfattet af den når jeg føder før.

Den gælder fra 2. August. Dvs hvis dit barn er født 2. August eller efter. Du kan se det her, under "Ofte stillede spørgsmål"

https://bm.dk/arbejdsomraader/aktuelle-fokusomraader/ny-orlovsmodel/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.