Forskel på ÆL slim og sæd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.292 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hvordan ser I forskel på æl slim og sæd? 

Herhjemme er vi i øjeblikket ret aktive der kan derfor godt løbe sædrester ud op til 24 timer efter vi var været sammen. Det er tyndt og slimet og minder rigtig meget om det jeg kan læse mig til at æl slim skulle ligne. Synes kun sæd lugter lige i starten, så kan heller ikke lugte forskel. 

Så hvordan afgør I forskellen? Spørger fordi jeg forventer æl i disse dage og er meget i tvivl om jeg kan se det på mit udflåd. Får ellers ingen tegn på æl. Gad godt lære mit udflåd bedre at kende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Herhjemme er vi i øjeblikket ret aktive der kan derfor godt løbe sædrester ud op til 24 timer efter vi var været sammen. Det er tyndt og slimet og minder rigtig meget om det jeg kan læse mig til at æl slim skulle ligne. Synes kun sæd lugter lige i starten, så kan heller ikke lugte forskel. 

Så hvordan afgør I forskellen? Spørger fordi jeg forventer æl i disse dage og er meget i tvivl om jeg kan se det på mit udflåd. Får ellers ingen tegn på æl. Gad godt lære mit udflåd bedre at kende

Ægløsningsslim kan strækkes mellem 2 fingre

Anmeld Citér

26. oktober 2021

Anonym

Sæd kan også strækkes prøv at gå efter højden på din livmoderhals i stedet. Det synes jeg er nemmere at vurdere hvis man har hyppig sex. I perioder uden så meget sex synes jeg udflåd virker fint til at vurdere. Det kan nemlig også snyde da man når man er liderlig producere mere af det glatte glidende flåd, og som i nogle tilfælde også kan strækkes

Anmeld Citér

26. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sæd kan også strækkes prøv at gå efter højden på din livmoderhals i stedet. Det synes jeg er nemmere at vurdere hvis man har hyppig sex. I perioder uden så meget sex synes jeg udflåd virker fint til at vurdere. Det kan nemlig også snyde da man når man er liderlig producere mere af det glatte glidende flåd, og som i nogle tilfælde også kan strækkes

Hvordan skal højden på livmoderhalsen være og hvordan helt præcist måler du det? 

Anmeld Citér

26. oktober 2021

Anonym

Det tager et par cyklusser at lære højden at kende.

Jeg plejer at tjekke hver morgen når jeg lige har tisset og vasket hænder. Synes det er nemmest når jeg sidder på toilettet evt med en fod på en skammel. To fingre op til du mærker en lille "coctailpølse" med et hul i enden. Under menstruation er livmoderhalsen lav i skede og let åben. Når man har ægløsning er den højt oppe (for mit vedkommende kan jeg næsten ikke nå den) og let åben. Resten af cyklus er den så lukket og hård. Du kan søge på det på nettet. Der er rigtig mange artikler om det. "Cervical positionen during ovulation" f.eks. 

Anmeld Citér

26. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det tager et par cyklusser at lære højden at kende.

Jeg plejer at tjekke hver morgen når jeg lige har tisset og vasket hænder. Synes det er nemmest når jeg sidder på toilettet evt med en fod på en skammel. To fingre op til du mærker en lille "coctailpølse" med et hul i enden. Under menstruation er livmoderhalsen lav i skede og let åben. Når man har ægløsning er den højt oppe (for mit vedkommende kan jeg næsten ikke nå den) og let åben. Resten af cyklus er den så lukket og hård. Du kan søge på det på nettet. Der er rigtig mange artikler om det. "Cervical positionen during ovulation" f.eks. 

Nice, tak for tip! Det vil jeg tjekke ud

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg mener uden at være sikker at du kan kende forskel ved “vandglasset”, det siges at ægløsningslim vil klumpe sammen på bunden af et glas vand og sæd vil opløses

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg mener uden at være sikker at du kan kende forskel ved “vandglasset”, det siges at ægløsningslim vil klumpe sammen på bunden af et glas vand og sæd vil opløses

Folk finder på de mest kreative ting tak for tip, det må jeg undersøge

Anmeld Citér

27. oktober 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg synes sæd kan have et lidt mere skummende udseende. Og så kan det ikke strækkes så langt som æl slim. Ved mig er æl slim meget stærkt, glat og føles koldt hvis jeg mærker på det med fingrene. Det kan være så sejt at jeg ikke kan trække det fra hinanden. 

En tilføjelse til det med at mærke på livmodethalsen. Jeg kan tydeligt mærke på åbningen når jeg har æl. Faktisk passer det med når en æl test er positiv, så bliver åbningen meget stor, og livmoderhalsen bliver helt blød og trukket tilbage. Men det kræver at man bruger tid på at lære sin krop at kende over flere cykli

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Kayla

Anonym skriver:

Jeg synes at det sæd der kommer ud igen virker mere klumpet og cremet i konsistensen, hvor ægløsningsslim er mere “glat” og mere klar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.