Kvalme hjælp, TAK!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2021

Anonym trådstarter

hej alle sammen. 

Er idag 7+5 og jeg lider så forbandet meget af kvalme. Jeg kan ingen steder være, jeg har ikke lyst til en skid, kaster op osv. 

havde det også sådan under graviditeten med min datter, men fik ingen medicin.
nu ønsker jeg virkelig medicin - for netop og kunne være der for min datter osv i denne graviditet.

bruger seaband, tager B6 vitamin, osv osv. 

har i fået MEDICIN der har hjulpet?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

hej alle sammen. 

Er idag 7+5 og jeg lider så forbandet meget af kvalme. Jeg kan ingen steder være, jeg har ikke lyst til en skid, kaster op osv. 

nu ønsker jeg virkelig medicin - for netop og kunne være der for min datter osv i denne graviditet.

med min datter fik jeg medicin fordi jeg kastede op hele tiden, men med min søn hjalp det utroligt meget da jeg begyndte at drikke ingefær drik/te. Jeg ved godt du spurgte til medicin, men prøv evt. ingefærte om morgenen og se om det måske hjælper før du går til lægen og får medicin.

God bedring, og tillykke med familieforøgelsen

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Lje

hej alle sammen. 

Da jeg havde forsøgt alt som fx frossent frugt, syrligt, koldt, tørt mad og dertil samtlige velmenende husmorråd fra alle med erfaring med *kvalme er jo en del af en graviditet* og en sygemelding med hyperamesis samt fået taget alle blodprøver og høj dosis af B6, så fik jeg Ondansetron som sugetablet af min læge. 

Det var magi! 

Jeg har fået det i begge graviditeter og har taget det efter behov. Jeg fik først noget antihistamin men jeg blev træt som et ondt år. Så Ondansetron var altså sidste udvej (de er også ret bekostelige) men altså løsningen for mig.

Vh.

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

med min datter fik jeg medicin fordi jeg kastede op hele tiden, men med min søn hjalp det utroligt meget da jeg begyndte at drikke ingefær drik/te. Jeg ved godt du spurgte til medicin, men prøv evt. ingefærte om morgenen og se om det måske hjælper før du går til lægen og får medicin.

God bedring, og tillykke med familieforøgelsen

Må jeg prøve. 

men hvilket medicin fik du? Jeg har nu lagt vågen hele natten, jeg er græde færdig fordi jeg jo nu ved at det går ud over min energi overfor min 5 årige datter. 
Kvalmen har været alt overskyggende den sidste tid! 

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Må jeg prøve. 

men hvilket medicin fik du? Jeg har nu lagt vågen hele natten, jeg er græde færdig fordi jeg jo nu ved at det går ud over min energi overfor min 5 årige datter. 
Kvalmen har været alt overskyggende den sidste tid! 

Jeg kan ikke huske navnet, men jeg fik en recept gennem lægen.

Et lille tip med teen; hvis du ikke bryder dig om smagen af ren ingefær te så kan den blandes med honning. Mener også at jeg har set en citron- og ingefær te i butikken.

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Pasta

Profilbillede for Pasta

Inden du går amok i ingefær, må jeg blot fremhæve følgende: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Aktuelt/Sider/Nyheder%202019/Gravide-skal-ikke-drikke-ingefærshots-.aspx

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.