Partner med depression, mangler gode “historier”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej.

jeg kunne virkelig godt tænke mig nogle input og gode “historier” fra nogle der har stået med en mand/ kone eller selv har haft en depression fødselsdepression.

Min mand har haft det rigtig skidt i 1,5 år nu, han får psykolog hjælp. Men har samtidig ikke nogle positive følelser over for mig og vores børn, og generelt alt i hans liv. Det gør så ondt og slider. Mangler virkelig nogle gode fortællinger om hvordan du/i kom videre, hvor længe det tog osv.. (jeg ved godt at der ikke er nogen facit liste over den slags sygdom)

Min mand siger til mig at vi bare skal fortsætte vores liv uden ham, han bliver nok ikke bedere alligevel.. det er opslidende efterhånden..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2021

BG17

Profilbillede for BG17

Av, det lyder bestemt ikke rart for nogen af jer. Jeg har ingen erfaringer, jeg kan byde ind med. 

Bliver dog lidt nysgerrig på nogen ting. Går din mand stadog til psykolog? Får han medicin? Hvordan er han på sit arbejde, fungerer han der? 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

ST87

Hej

Min mand har også haft depression i en længere årrække, det er dog ikke fødselsdepression, men depression, ikke desto mindre.

Det der har virket for min mand er testesteron-behandling.

Inden da havde han prøvet flere psykologer, mindfullnes, hybnose, psykiater og tre forskellige antidepressiver. Ingen af disse havde en mærkbar effekt og da han en dag tilfældigt faldt over en TED-talk omkring sammenhængen mellem depression og lavt testesteron niveau besluttede vi at få det testet. Det viste sig at hans niveau var meget lavt og han begyndte en behandling for ca. 8 måneder siden og det har virkelig givet en stor effekt. Han har gradvist arbejdet sig op til en velfungerende hverdag igen. Der er lidt vej endnu, før han er helt ude af det, men han bliver kontinuerligt bedre og bedre.

Måske er det værd for jer at få undersøgt om testesteron niveauet er problemet, det er Copenhagen Cardivascular Clinic der arbejder med det, de har stor erfaring med mænd og depression. Deres hjemmeside er her: https://www.cphclinic.com/

Og ellers så prøv forskellige ting af og se hvad der har en effekt, det er meget forskelligt hvad der virker for den enkelte, så det er bare med at prøve sig frem til I finder noget, der virker for din mand.
Prøv også gerne forskellige psykologer/terapeuter, de kan være meget forskellige, så fungerer det ikke lige med den ene, så prøv en anden. Der er måske også nogle med speciale i netop fødselsdepression.

Jeg håber du har nogle venner du kan ringe til eller skrive til og læsse af på, når det hele bliver for meget. Og gerne nogle venner der kan komme og hjælpe f.eks. med at gøre rent og få huset på ret køl igen, det kan være næsten umuligt at holde huset/haven/hvadsomhelst med både en depressiv mand og et lille barn oven i.

Måske noget psykologhjælp også vil være godt for dig, hvor du kan vende dine tanker og følelser, for dem er der ikke meget plads til, med en depressiv mand og et lille barn. Og måske få hjælp til hvordan du kan indrette jeres hverdag, så du også selv kan fungere i det.

Jeg ved jo ikke hvor meget af det ovenstående I allerede har arbejdet med, jeg brainstormer bare ud fra mine egne erfaringer, måske er der noget du kan bruge  

For min mand og jeg har det udviklet sig til en positiv historie og det håber jeg også meget at det kommer til for jer

De bedste tanker til jer alle tre herfra

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.