Babyer og store børn i sengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
8 svar
1 synes godt om
23. oktober 2021

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor

Jeg har en 4 årig der kommer ind til mig i løbet af natten og sover op af mig. Hun vil ligge i min dyne og allerhelst have en hånd på mit ansigt. Hun ligger ret uroligt og "sparker", roder rundt osv. 

Nu har jeg så en baby på vej, som jeg forventer at sove med og ligge og amme om natten som jeg har gjort med de andre. Det fungerer super godt i forhold til søvn synes jeg. 

Jeg forudser, at det bliver et problem med den 4 årige. Hun må meget gerne sove i vores seng, men jeg tør ikke at hun møffer sådan op ad et spædbarn. 

Hvad har I andre gjort, når I har haft både babyer og "store" børn i sengen? 

Pft.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2021

fehår

Bløpsmor skriver:

Jeg har en 4 årig der kommer ind til mig i løbet af natten og sover op af mig. Hun vil ligge i min dyne og allerhelst have en hånd på mit ansigt. Hun ligger ret uroligt og "sparker", roder rundt osv. 

Nu har jeg så en baby på vej, som jeg forventer at sove med og ligge og amme om natten som jeg har gjort med de andre. Det fungerer super godt i forhold til søvn synes jeg. 

Jeg forudser, at det bliver et problem med den 4 årige. Hun må meget gerne sove i vores seng, men jeg tør ikke at hun møffer sådan op ad et spædbarn. 

Pft.

Min mand sov inde hos vores store pige (bare på en madras på gulvet ved siden af hendes seng), da jeg ammede og samsov med lillesøster. Da lillesøster blev større og mere mobil, delte vi seng igen allesammen.

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Fie85

Profilbillede for Fie85
Bløpsmor skriver:

Pft.

Jeg havde baby på den ene side af mig og den store havde jeg liggende i midten mellem mig og min mand. Sådan fungerer det for det meste stadig. Engang imellem bytter ungerne dog plads. De er idag 7 og 4 år. 

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi havde en bedsidecrip og så kunne storebror ligge imellem os hvis han kom ind. Efterhånden fik vi ham vænnet til at sove på en madras på gulvet hvis han kom ind, og det gør han stadig ind imellem og bliver snart 6. Så forstyrer han ikke så meget men får stadig trygheden

Anmeld Citér

23. oktober 2021

Naha

Bløpsmor skriver:

Pft.

Nu har vi ikke baby endnu, men min den store på 6 år, hun har i perioder hvor hun har haft brug for at sove hos os, haft en madras på gulvet, så har hun fået besked på at tage egen dyne med ind. Det har været en god løsning her

Anmeld Citér

23. oktober 2021

HapsHapsHaps

Jeg sover lige pt med lillesøster i gæsteværelset, og min søn og mand deler den store familieseng. Jeg er SÅ misundelig og savner at sove ved siden af min dreng men det kommer jo heldigvis igen, når baby bliver lidt større. Min søn var ked af at undvære mig i starten, men accepterede hurtigt at far "var den". Nu er der i øvrigt har han går til når han skal puttes eller trøstes... Ind imellem når baby falder godt i søvn om aftenen/natten og sover tungt, så sniger jeg mig ind i den store seng og tager babyalarm med. Så får jeg lidt af det jeg savner og kan bare gå ind til baby hvis hun vågner

Anmeld Citér

23. oktober 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

En madras på gulvet til de større søskende

Anmeld Citér

24. oktober 2021

123321

Profilbillede for 123321

Vi havde bare en seng spændt på vores seng også lå baby der og alt kunne fortsætte normalt for den store. Jeg er lidt spændt på ift. nummer tre, når de to store nogle gange kommer ind, men vi har forsøgt lidt at vende dem til ikke helt at komme så meget, men synes ikke de skal have nej, hvis de kommer. Endvidere har min mand og jeg haft en regel om, vi altid sover sammen. Det forbinder vi meget med at være par, og derfor ikke noget vi ønsker at gå på kompromis med. Har det altid været smart - sikkert ikke men dejligt at ligge sammen. 

Anmeld Citér

24. oktober 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Storebror i mellem mig og far, hvis han kom ind. Lillebror på min anden side. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.