Aften-putte-helvede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. april 2008

linemus

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre med Signe mere. I aftes tog det godt en time at putte hende, hvor hun græd det meste af tiden. Jeg synes, jeg har prøvet alt. Hun græder helt hysterisk og ulykkeligt - og højt, så jeg bruger ørepropper for at holde det ud.

Det er bare så hårdt, at hun ikke engang bliver trøstet og holder op med at græde ved at komme op til mig. Jeg har det så dårligt med, at hun skal græde sig selv i søvn, og at det skal være sådan et helvede at falde i søvn.

Om dagen er hun den gladeste, frækkeste lille grinebider. Spiser godt, sover ok ude i barnevognen, er ikke bange for fremmede, er meget aktiv osv.

Hun har altid været sådan. Har aldrig villet ligge/sidde i sin seng, men begynder at græde så snart hun kommer derned.

Er der nogen, der kan genkende noget af det? Eller nogle gode råd?

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2008

Loggidut

jeg ville simpelthen vælge at pille hende ud af den seng i en periode...måske tage barnevognen ind, og lade hende putte i den...det kunne godt lyde til hun har haft en grim oplevelse...
kan det ikke lade sig gøre at du måske i en uge forsøger med vognen, og se om det forandre hendes syn på sengen?

Anmeld

14. april 2008

linemus

Jeg tror ikke barnevognen vil hjælpe, for vi brugte den i en lang periode (efter jul), hvor hun lå i liften for at være tæt omsluttet. Senere tog vi liften ned i tremmesengen, for at hun ikke skulle falde ud, og så kom hun derefter kun i tremmeseng, fordi hun havde det for varmt i den tætte lift. Problemet har været der hele tiden ligemeget hvad hun har ligget i.

Det er som om hun bare ikke vil overgive sig og har for meget uro i kroppen. Den eneste måde jeg kan få hende til at falde til ro, når hun er kørt helt op, er ved at hoppe eller løbe frem og tilbage med hende i armene, så hun bliver rystet godt igennem (altså ikke på den dårlige måde).

Anmeld

14. april 2008

Nadi

Uha det må ikke være rart! Jeg hr ikke et konkret råd som kan hjælpe, men måske et tip til hvordan det kan bliver mere behageligt for dig hvis det er nødvendigt at hoppe/løbe med hende. Men jeg ville simpelthen anskaffe mig en gymball (stor gummi bold) som jeg kunne sidde og hoppe med hende på. Har du snakket med SP'en om det?? -Nadia

Anmeld

14. april 2008

Tynen

Øv, Line!
Det lyder sgu hårdt og jeg kan faktisk nikke ganske genkendende til det lige i tiden!

Stella er blevet en PAIN!! at putte.
Det er med livet som indsats, når man skal snige sig ud af hendes værelse.

Synes man står lidt i et dillemma.

Skal man tage dem op og trøste dem på den måde man ved virker, eller skal man "bekæmpe" vanen?!
Jeg har det som dig rigtig dårligt med at lade hende græde sig selv i søvn!

Har ikke noget råd til dig! Vil bare lige sende en krammer! Ved hvor hårdt det er!

Trine

Anmeld

14. april 2008

Tikki

åhh det der med at ryste har vi også være igennem OG også en fitness bold. Har du fået tjekket hendes ører?

Anmeld

14. april 2008

Helle30

Line! Hvornår putter I? Er det, når Signe er træt? eller er det, til en bestemt tid, som I har fastlagt?
Vi putter Sofie, når hun viser tegn på, at hun er træt (mellem 20 og 21) og hvis vi er rigtig dygtige, når vi at give hende en flaske mme, før vi lægger hende. Hun får altid nattøj på og børstet tænder ved 19 tiden. Så skal vi ikke kæmpe med det, når hun er træt.
Vi har prøvet at lægge hende et par gange kl. 20 sharp, fordi vi mente, det var sengetid. Det mente Sofie så ikke, og det resulterede i gråd og mange ture op til soveværelset for at sige godnat, give sut, finde dynen og sengeranden mv.
Så længe Sofie viser "jeg er træt" senest kl. 21, så lader vi hende bestemme. Men man skal være hurtig, når tegnene melder sig og så se at få puttet - ellers bliver hun overtræt og er sværere at bringe til ro.
Hvis vi tager hende, når hun starter på at gnide øjne/næse/ører, så behøver vi blot lægge hende, putte dynen omkring, sige godnat, slukke lyset og gå.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.