Børnesår eller hånd/fod/mund syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej ude i stuerne. 

I mine drenges børnehave er der en hel del tilfælde af både børnesår og hfm syge. For nylig var der skoldkoppeudbrud, der var det kun min yngste dreng der blev smittet. smittet. 
Nu er der så tilfælde af de nævnte sygdomme. Igen er det kun min yngste der er blevet smittet. Det er jeg ikke i tvivl om. Men jeg er i tvivl om det er børnesår eller hfm syge eller måske endda begge han er smittet med. Jeg HAR googlet. Længe. Uden st blive klogere synes jeg. Uanset hvor jeg læser, så står der at børnesår kan ramme alle steder på kroppen, hvor at hfm syge rammer de steder som navnet antyder. Dvs at ansigt og resten af kroppen ikke rammes. 
Nu til der hvor min tvivl opstår. 
Min søn har et kæmpe udbrud af store gullige sår omkring hage og kinder, men også i panden. Det udslæt han har på hænder og fødder er små røde blærer, og de ligner LANGT FRA det sår udbrud i ansigtet. Kan han være ramt af begge på samme tid?  Hvis nogen har kendskab til en reel side hvor jeg kan læse mere og blive klogere omkring det, så vil jeg meget gerne have link eller andet. 

på forhånd tak.!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Ja, man kan godt være ramt af begge. Min datter have begge samtidig, hvor lægen overså børnesår. Så det er godt du er opmærksom. Spørg lægen, så du kan give den rette behandling. Ellers er det flere dage med sygt barn. 

Anmeld Citér

19. oktober 2021

Anonym trådstarter

Optimom skriver:

Ja, man kan godt være ramt af begge. Min datter have begge samtidig, hvor lægen overså børnesår. Så det er godt du er opmærksom. Spørg lægen, så du kan give den rette behandling. Ellers er det flere dage med sygt barn. 

Oh gud  det han har på hænder og fødder er nogle helt små røde prikker. Men i ansigtet især og hele ble området der ser det mildest talt fuldstændig vanvittigt ud. Kan godt frygte der kommer en infektion i, men måske det bare skal se sådan ud når/hvis det er børnesår

Anmeld Citér

20. oktober 2021

Soonmom

Hånd, fod og mund, kan sagtens sidde andre steder også og den reagere i år.

Min den mellemste har haft det,og der hvor jeg arbejder har haft det og det er meget forskelligt hvordan det har ramt.

En har kun haft et par stykker, en har haft rigtige mange de "rigtige steder" en har haft sygt mange i knæhaserne udover hænder, fødder og mund.

Min mellemste har haft det og det var primært omkring munden.

- Mange har været hos deres læge og fået konstateret at det var hånd, fod, mund syge så det var god nok

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.