Anonym skriver:
Det er jeg virkelig også overrasket over.
Det er jo ikke kun at kigge op i underlivet. Det er også for at tjekke at livmoderen har trukket sig sammen som den skal og at muskulaturen omkring bækkenbunden er optimal. Ellers er det jo ekstra vigtigt at få gjort en indsats for at undgå inkontinens.
Jeg har ikke takket nej, de 3 gange jeg har født. Jeg takker heller ikke nej til undersøgelserne med mine børn, selvom jeg kan se deres trivsel er fin og jeg selv kan måle og veje dem.
Hvor er det godt, at vi hver især kan gøre hvad vi har det bedst med - jeg er en af dem som kun tager mig selv eller ungerne til lægen/jordemoderen/andet hvis jeg oplever spørgsmål, tvivl, ubehag eller andet jeg har brug for en snak omkring. Jeg (og mine børn for den sags skyld) har intet imod undersøgelserne, så når jeg vurderer et behov, tager vi afsted uden problemer. Jeg er jo dog helt bevidst om at undersøgelserne tilrettelægges efter generelle vurderinger og ikke har noget at gøre med vores individuelle behov at gøre, så derfor er jeg er helt tryg ved at fx kendskabet til min krop og dens funktioner, og at jeg kan vurdere hvornår det er relevant. Faktisk har jeg aldrig oplevet, at modtage informationer jeg ikke var bekendt med, når jeg gik til en standard-undersøgelse uden at have spørgsmål eller behov. Senest har vi takket nej til 3-års undersøgelsen af min søn, da den jo består at generel vurdering at trivsel, samt en række målinger - og alle disse har vi helt fint hånd i hanke med allerede 
Anmeld
Citér