Er der andre som min dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.993 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. oktober 2021

Mor42

Min dreng fylder 3 år sidst i februar.

Jeg er blevet klar gjort klar over at han skiller sig ud i dagplejen, en ting er han er bagud med sprog, talepædagog er tilknyttet, men at han også er svært at fastholde i opmærksomheden, synes jo alt det de siger er autisme, og bekymringerne æder mig op, så vil høre om det er andre børn som min dreng? hvor de evt ikke har fået en diagnose.

Herhjemme er han en vildbasse, næsten altid i godt humør, har altid været god til øjenkontakt, læse godnathistorier har han mest travlt med at bladre. Han har haft en del skift i dagplejen og de har været lidt svære for ham, han er en der skal se folk an og observere først.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2021

Frizzy

Ca ved 21/2 års alderen gjorde de det klart for os at vores dreng var lidt anderledes. Fin øjenkontakt herhjemme, men sprog der haltede. Han var svær at få til at høre efter fælles beskeder. Han havde det svært med samlinger. 
Han blev tilknyttet talepædagog og sprogkursus. 
Som 5 årig blev han undersøgt af en ergoterapeut mht sanseintegration. Han blev udredt for autisme som 6 årig og skoleudsat. 
han har aspergers og fungerer fint på specialskole, med færre børn.

Det er så hårdt, når man ved at der er noget anderledes, men ikke kan bestemme helt hvad det er. Jeg tænkte tit, at jeg gerne ville have en krystalkugle og se ham som 10-13 årig. Det bliver lettere med alderen at se hvori forskelligheden ligger og hvad udfordringerne evt er. 

Måske vokser han fra det .. måske har han en grad af autisme. Det vil tiden vise desværre. Det er svært at afgøre på nuværende tidspunkt. Han vil uanset diagnose eller ej være jeres dejlige dreng og ikke ændre sig. 

Anmeld Citér

15. oktober 2021

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Hej 

Jeg har også en dreng som altid har skilt sig ud. Blandt andet ved sit sprog. Han havde først et forståeligt sprog ved 3,5 års alderen, og der vil jeg sige man stadig skulle kende ham for at forstå det hele. Jeg tænkte også i den slags diagnose som autisme. Og vi bad ppr komme på banen. Det kunne jo være en mulighed for dig/jer? 

Han har for nylig fået konstateret blandt andet nedsat registrering, som betyder at han skal have lidt længere tid end andre børn til forskellige ting. Han har svært ved at overskue hvis der sker for meget om ham og han har brug for mentale pauser i løbet af en dag. 

Det er selvfølgelig trist at han skal have de udfordringer, men efter en diagnose kan vi få de rette værktøjer. Det behøver jo ikke være autisme, jeg havde aldrig hørt om nedsat registrering før, og sådan findes der så meget. 

Jeg håber det bedste for jer, og husk han er stadig jeres søde dejlige dreng �� 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.