Vaccine =stop med at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
7 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hej alle 

Sagen er den min mand og jeg blev enige med at jeg ventet så langt tid så muligt med at blev vaccineret, da jeg ammer. 

For vi synes ikke vaccine er tjekke nok mht til små børn og deres udvikling. Og vi kan ikke finde noget der er dybtgående om det. 

Min mand er vaccineret. 

Jeg skal tilbage i arbejde til slutningen af november. Ogg planen var jeg skulle vaccineret ihverflade med 1 stik inden første. 

Her vil vores barn være 11.mdr og i dp. Barnet vil ikke bruge sut. Så jeg ammer når barnet er ulykkelig fx ved tandfrembud. Har kun 2 tænder nu. 

Jeg er bare meget usikker på om det er det rigtigt valg for vores barn. 

Det er vores 2 barn sammen. Barnet spiser ikke så meget endnu. Men regner med der kommer meget mere mad ind i det er i dp. 

Hmm nogle der ligger inde med evidens viden om vaccine og små børn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2021

Kantar123

Læs på sundhedsstyrelsens hjemmeside. Det er ikke svært at finde evidens for. Deres forskningsbilag ligger der også. 

Anmeld Citér

15. oktober 2021

Charl90

Vi er også ret kritiske overfor evidens for dette emne. Jeg er gravid og i 2.trim. Vi har fravalgt at jeg vaccineres fordi der næsten ikke er nogen i 2. trim med i studierne og det heller ikke er så lang tidsmæssig erfaring på de børn der er blevet født af vaccinerede.

Jeg ville ikke umiddelbart være bekymret for at blive vaccineret ifm amning. Jeg har svært ved at forestille mig at det skulle gå i mælken.

Men ellers ville jeg prioriterer amning over vaccine (afhængig af hvor udsat du er i dit arbejde). Risikoen for at blive smittet er jo lille... Vi havde glæde af amning ifm putning indtil næsten 2år. 

Anmeld Citér

15. oktober 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

https://www.sst.dk/da/corona/Vaccination/Grupper-for-vaccination/Gravide-og-ammende

Der er intet der tyder på negativ effekt hverken på kort eller lang sigt. Tværtimod. 

Anmeld Citér

15. oktober 2021

Anonym

Charl90 skriver:

Vi er også ret kritiske overfor evidens for dette emne. Jeg er gravid og i 2.trim. Vi har fravalgt at jeg vaccineres fordi der næsten ikke er nogen i 2. trim med i studierne og det heller ikke er så lang tidsmæssig erfaring på de børn der er blevet født af vaccinerede.

Jeg ville ikke umiddelbart være bekymret for at blive vaccineret ifm amning. Jeg har svært ved at forestille mig at det skulle gå i mælken.

Men ellers ville jeg prioriterer amning over vaccine (afhængig af hvor udsat du er i dit arbejde). Risikoen for at blive smittet er jo lille... Vi havde glæde af amning ifm putning indtil næsten 2år. 

Så vidt jeg har forstået er risikoen for at blive smittet vel stadig til stede, men vaccinerede får et mildere forløb og opdager der måske ikke engang

Anmeld Citér

15. oktober 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

The milk meg og maelkevejen har begge fine og videnskabeligt funderede skriv omkring amning og corona vaccinerne. 

Mrna vaccinerne kan ikke måles i mælken hos ammende, men til gengæld er der antistoffer for corona i mælken hos dem der er vaccinerede. 

Jeg er selv vaccineret og ammer fortsat min pige på 21 mdr. 

Anmeld Citér

15. oktober 2021

Anonym

Jeg er også fuld vaccineret og ammende, der har intet værre- tværtimod fik jeg af vide af lægen, at den smule de ville kunne få ind med mælken ca 14 dage efter stik, gav dem nogle gode antistoffer mod ikke selv at blive smittet.

Men hvis det er rent på amning, så har det ikke påvirket en eneste jeg kender som ammer og har fået vaccine imens.

Anmeld Citér

15. oktober 2021

Anonym

Du kan spørge lægerne på Facebook. De vedhæfter gerne studier og anden forskning, der underbygger deres svar. De her flere gange forklaret, hvorfor vaccinen ikke kan påvirke baby.

Der er intet, der tyder på at vaccinen kan skade baby (og der er efterhånden millioner og atter millioner vaccinerede). Til gengæld er der evidens for, at COVID-19 medfører en lille risiko for abort, for tidlig fødsel og et alvorligt forløb for den gravide. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.