Prøvet i et år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. oktober 2021

Anonym trådstarter

Vi har prøvet at blive gravid i et år nu og jeg har booket tid hos lægen, men jeg ved ikke noget om forløbet, hvilken slags undersøgelser skal man som kvinde igennem og hvor hurtigt kan man starte op på behandling med indcerminering (det her ser forkert stavet ud )? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2021

Anonym

Du skal have taget diverse blodprøver bl.a. nogen der tages på et bestemt tidspunkt i cyklus. Celleskrab skal måske fornyes. Og så får man som noget af det første efter henvisningen, lavet en passageundersøgelse på sygehuset. 

Derudover kommer det jo an på, hvordan jeres prøver er, hvilken behandling de tilbyder jer. 

Vi blev fx sendt direkte til ivf grundet lav sædkvalitet, jeg fejler intet

Der var nogle måneders ventetid (Midtjylland) på forundersøgelser og yderligere (grundet sommerferie blandt andet) nogle måneders ventetid inden vi startede behandling. Et halvt år efter henvisningen, stod vi med en positiv test, efter første forsøg i behandling

Anmeld Citér

15. oktober 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvilken behandling i skal have afhænger af resultaterne af udredningen.

Kvinden skal forvente at skulle have taget diverse blodprøver, en gynækologisk undersøgelse, test for klamydia/gonokokker og evt. celleskrab og evt. gennemskylning af æggeledere.

Manden skal i første omgang aflevere en sædprøve.

Jeg slap for gennemskylning af æggeledere fordi min mand har meget nedsat sædkvalitet, så vi kom direkte i ICSI.

Mht ventetid afhænger det meget af hvor i landet i bor. Vi ventede et par måneder i Jylland, men ved der er lange ventetider på Sjælland.

Anmeld Citér

16. oktober 2021

Komnubaby3

Vi har lige været ved gynækologen som foretog en passageundersøgelse af mine æggestokke, som så rigtig fint ud. Derudover har min kæreste afleveret sædprøve som vi får svar på i næste uge. I min næste cyklus skal jeg starte på hormon behandling i 5 dage, have taget blodprøver og så skal jeg ind og scannes omkring dag 10-12 i min cyklus. Her skal vi tage stilling til, om jeg skal insemineres eller om vi vil prøve selv. 

Det er meget individuelt, hvad man skal igennem. Men som jeg kunne forstå på min gynækolog, så er det her meget standard. 

Anmeld Citér

16. oktober 2021

Anonym

Komnubaby3 skriver:

Vi har lige været ved gynækologen som foretog en passageundersøgelse af mine æggestokke, som så rigtig fint ud. Derudover har min kæreste afleveret sædprøve som vi får svar på i næste uge. I min næste cyklus skal jeg starte på hormon behandling i 5 dage, have taget blodprøver og så skal jeg ind og scannes omkring dag 10-12 i min cyklus. Her skal vi tage stilling til, om jeg skal insemineres eller om vi vil prøve selv. 

Det er meget individuelt, hvad man skal igennem. Men som jeg kunne forstå på min gynækolog, så er det her meget standard. 

Er det en privat praktiserende gynækolog der står for det hele i jeres forløb? Altså inklusiv sædprøve osv? 

Anmeld Citér

16. oktober 2021

Komnubaby3

Anonym skriver:

Er det en privat praktiserende gynækolog der står for det hele i jeres forløb? Altså inklusiv sædprøve osv? 

Vi valgte selv om lægen skulle henvise til en privat gynækolog eller til sygehuset. Vi valgte så en privat gynækolog

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.