Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

888 visninger
7 svar
1 synes godt om
12. oktober 2021

snec

Så er man gået fra på barsel 2 måneder før... Og jeg keder mig....

Andre end mig der er gået fra nu og føler sig en smule rastløse. Hvad får i tiden til at gå med. Altså jeg ved godt jeg kan forberede lidt men der er jo 2 måneder til.... Så føler jeg har god tid. Men føler mig ærlig talt en smule rastløs... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg antager at det er første barn? (Jeg havde det i hvert fals selv på samme måde med nr. 1, men slet ikke med nr. 2).

- Lav aftensmadsretter til fryseren.

- Bag boller, pølsehorn, pizzasnegle. 

- Få købt julegaver.

- Få gjort hovedrent.

- Tag ud og svømme/yoga mm. 

- Gør alt klar til baby (hvis du ikke allerede har gjort det).

- Sov længe :-) 

Anmeld Citér

12. oktober 2021

snec

Ønskebaby1987 skriver:

Jeg antager at det er første barn? (Jeg havde det i hvert fals selv på samme måde med nr. 1, men slet ikke med nr. 2).

- Lav aftensmadsretter til fryseren.

- Bag boller, pølsehorn, pizzasnegle. 

- Få købt julegaver.

- Få gjort hovedrent.

- Tag ud og svømme/yoga mm. 

- Gør alt klar til baby (hvis du ikke allerede har gjort det).

- Sov længe :-) 

Det er nr 3. Men en efternøler. Min ældste på 14 er på efterskole og min yngste på 12 er jo i skole og er jo ikke så afhængig af mig mere... Så tuller lidt rundt for mig selv herhjemme.

Anmeld Citér

12. oktober 2021

BM2021

Altså.. jeg tænkte også jeg havde al i tid i verden,men nøj den fløj afsted.

Jeg gik dagligt en meget lang gåtur.

Jeg gjorde hovedrent og sørgede for alt I hjemmet var fikset

Jeg begyndte at hækle

Jeg hyggede med lidt serier som jeg endelig havde tid til

Jeg fik læst en masse, primært om baby

Jeg sov også en del, gik gerne i seng kl 20 fordi jeg ikke kunne holde mig vågen længere.

Og lige pludselig sad jeg med en baby i armene.

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Charl90

Bare det var mig! 2 måneder hvor lækkert! Jeg får 4 uger og forhåbentligt to ekstra hvis jeg går over tid

Det skal da bare nydes!

Læse en bog, se serier, bygge Lego... Hente min søn tidligt. Gå ture. Lave aftaler med veninder fx andre på barsel. Prøve nye spændene aftensmadsretter. Måske hækle/strikke. Lave lidt mad til fryseren. Gøre ordentligt rent og rydde op få lavet noget af det man ellers ikke får gjort normalt.

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Du kan måske også tage dig et kursus af en art, det kan være en online webinar eller gå til nogle foredrag

Anmeld Citér

13. oktober 2021

snec

Tak for gode forslag. Skal nok slet ikke brokke mig over at jeg er en af de heldige der har to måneder hjemme inden baby kommer. Indtil nu har jeg brugt tiden på....

At sove

Lave en stor portion æblegrød til fryser til æblekage

Lave ekstra store portioner aftensmad, så jeg kunne fryse en del ned

Ordnet en farlig masse porrer fra min forældres have og frosset ned ( tænker jeg skal have lavet en masse suppe på et tidspunkt) 

Og idag har jeg bagt boller, og frosset en del ned. 

Ikke sikker på det hele holder til december. Men nu må vi se. 

Men synes nu stadig jeg er meget en sofakartoffel. Har dagligt tænkt på rengøring, men ikke nået dertil. Men mon ikke det kommer. 

Skal have købt noget garn, for har set nogen virkelig søde hækle opskrifter jeg tænker jeg vil prøve af. Eller måske lære mig selv at strikke..... For det kan jeg ikke rigtig endnu. 

Anmeld Citér

13. oktober 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det er nogle gode svar du har fået, så jeg vil bare lige tilføje at jeg købte nogle aluforme og bagte en masse banankage, chokoladekage osv og frøs ned. Så havde vi altid noget vi lige kunne hive frem når der kom barselsgæster og man jo ikke orker at stå med noget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.