Rygning og alkohol under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.432 visninger
3 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. oktober 2021

Anonym trådstarter

Først jeg ved godt man hverken skal ryge eller drikke alkohol når man er gravid.

Jeg sidder og snakker med en veninde omkring det og Google hjælper ikke.

så spørgsmålet er bare:
Påvirker det mest fosteret at ryge 10 cigaretter hurtigt efter hinanden eller 10 fordelt over en hel dag? Og er det det samme med alkohol?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2021

Kantar123

Fostret får den samme promille som dig. Så jeg vil sige alkohol. Og især hvis det drikkes med det samme. 

Men det er en absurd diskussion ��

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Først jeg ved godt man hverken skal ryge eller drikke alkohol når man er gravid.

så spørgsmålet er bare:
Påvirker det mest fosteret at ryge 10 cigaretter hurtigt efter hinanden eller 10 fordelt over en hel dag? Og er det det samme med alkohol?

fosteret bliver lige påvirket uanset hvordan du ryger det da det er giftstofferne der kommer i blodet der påvirker det og der er lige mange uanset hvordan du ryger dem...

og med alkohol så er det noget med samme promille som sagt ovenfor..

men hvis du vil have et helt korrekt svar så kontakt sundhedsplejersken, jordemoderen eller lægen :) google er god som guideline med sådanne ting men præcist svar skal du have fat i dem der er uddannet til at svare...

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

så spørgsmålet er bare:

Lige her og nu ville fosteret nok reagere mest på 10 cigaretter røget lige efter hinanden. Men på den lange bane er 10 cigaretter = 10 cigaretter. Og konsekvensen ved at ryge vil være den samme uanset hvor længe der går imellem dem. Risikoen for blodpropper i navlestrengen er fx markant øget og i det hele taget bliver blodtilførsel dårligere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.