Baby snottet og slim i halsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.065 visninger
7 svar
1 synes godt om
10. oktober 2021

L1232

Profilbillede for L1232

Hejsa

Min nyfødte søn på næsten 4 uger har været snottet og haft slim i halsen i snart 10 dage.

Jeg har været hos lægen og lægen siger det fuldstændig normal vejrtrækning - som jeg ikke kan forstå da han ofte gisper efter vejret?

Man kan ikke høre/mærke det om dagen men om natten gylper han oftest mælken op og den er slimet. Om morgnen når jeg står op kan jeg grave masse grønne/gule bussemænd ud. Jeg har forsøgt med saltvand og næsepumper, men det hjælper kortvarigt.

Sundhedsplejesken kommer mandag, men alt er sikkert “normalt” også hvis jeg tager hos lægen….

han har ikke feber eller virker heller ikke sløv, men jeg kan mærke på ham han bliver irriteret af snotten når han drikker mælk. 

nogle erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2021

B&J

Ligger hovede højt?

det kan nemlig tage nåede af alt den slim

Anmeld Citér

10. oktober 2021

Broo

Det lyder identisk med min søn sygdomsforløb og vi er nu indlagt med rs virus... han er 5 uger og det var fuldstændig  præcis de samme symptomer jeg beskrev til lægen og til sundhedsplejersken som sagde det nok bare var gammel gylp osv... jeg ville helt sikkert spørge om en podning for rs virus hvis jeg var dig. god bedring med ham 

Anmeld Citér

18. oktober 2021

L1232

Profilbillede for L1232
Broo skriver:

Det lyder identisk med min søn sygdomsforløb og vi er nu indlagt med rs virus... han er 5 uger og det var fuldstændig  præcis de samme symptomer jeg beskrev til lægen og til sundhedsplejersken som sagde det nok bare var gammel gylp osv... jeg ville helt sikkert spørge om en podning for rs virus hvis jeg var dig. god bedring med ham 

Åh nej. Hvad så hvis han har RSvirus? Skal der så noget til når han er så lille? Eller hvad gør man hvad er behandlingen? Han har det desværre stadig

Anmeld Citér

18. oktober 2021

BabyIgen2022

Ingen erfaring med RS-virus, men masser af erfaring med børn, der er snottet i længere periode: Løg!!! Skær et løg i halve og snit lige i overfladen, og læg det halve løg ved sengegærdet, smør lidt af saften fra løget på suttens yderside (hvis han bruger sådan en). Og så hæv hovedgærdet på tremmesenge, krybe og/eller barnevognsmadras. Det gør en stor forskel.

Anmeld Citér

18. oktober 2021

L1232

Profilbillede for L1232
BabyIgen2022 skriver:

Ingen erfaring med RS-virus, men masser af erfaring med børn, der er snottet i længere periode: Løg!!! Skær et løg i halve og snit lige i overfladen, og læg det halve løg ved sengegærdet, smør lidt af saften fra løget på suttens yderside (hvis han bruger sådan en). Og så hæv hovedgærdet på tremmesenge, krybe og/eller barnevognsmadras. Det gør en stor forskel.

Må jeg prøve… har virkelig ondt af ham  den stakkel

Anmeld Citér

18. oktober 2021

BabyIgen2022

M123 skriver:

Må jeg prøve… har virkelig ondt af ham  den stakkel

God bedring. Vi har været syge i 3 uger hjemme hos os. Det er vist bare meget blandet i omløb 

Anmeld Citér

3. november 2021

L1232

Profilbillede for L1232

det var RS-virus der kostede 5 dages indlæggelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.