Fortælle om graviditet eller vente ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.260 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. oktober 2021

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg er gravid 8+3, vi har set hjerteblink 2 gange. Vi har et barn fra 17 i forvejen, som ikke ved noget om det, da vi ikke synes der er nogen grund til at fortælle det så tidligt til ham.

Men vi kan ikke helt finde ud af om vi skal fortælle det til vores forældre før vi har sagt det til vores dreng, men på den anden side kommer der jo til at gå lidt tid, før vi snakker med ham om det. Hvad havde I gjort ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2021

Frizzy

Jeg havde på drt tidspunkt fortalt alle veninder, jobbet, forældre og barn om det kommende barn. Men det er mig- jeg er ret åben.

Kan ikke se ideen i at skjule det for hverken barn eller forældre. .. og hvorfor går der lang tid før I fortæller det til det ældre barn? Man vil alligevel kunne se maven vokse. 

Anmeld Citér

9. oktober 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Jeg havde på drt tidspunkt fortalt alle veninder, jobbet, forældre og barn om det kommende barn. Men det er mig- jeg er ret åben.

Kan ikke se ideen i at skjule det for hverken barn eller forældre. .. og hvorfor går der lang tid før I fortæller det til det ældre barn? Man vil alligevel kunne se maven vokse. 

Vi tænker at vente med at fortælle vores store barn om det til vi er lidt længere, da det ellers vil blive en meget lang ventetid tænker vi han skal igennem. Men måske vi er forkert på den, det ved jeg ikke.

Anmeld Citér

9. oktober 2021

Frizzy

Vi tænker at vente med at fortælle vores store barn om det til vi er lidt længere, da det ellers vil blive en meget lang ventetid tænker vi han skal igennem. Men måske vi er forkert på den, det ved jeg ikke.

Her var det fint at sige tidligt ... og så talte vi mere om det jo længere hen vi kom. Han hjalp med at købe babyting osv. 

Min tanke var at han ikke skulle høre det fra andre og jeg ville gerne fortælle familien det. Risikoen (7-9-13) for at noget går galt er lille. Jeg ville også have behov for støtte fra min mor, hvis det gik galt. 

Anmeld Citér

9. oktober 2021

Altea

Da vires pige blev 4, passede det med at jeg var omkring 17 uger henne. Da fik både søskende og familie det at vide.

Kan familien holde tæt kan I jo godt sige det til dem først - vi havde intet behov for det, og man kunne ikke se jeg var gravid.

De sidste 20 uger var rigeligt at vente for én på 4, så det var for os et godt tidspunkt at vente så længe.

Anmeld Citér

9. oktober 2021

Alyk

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er gravid 8+3, vi har set hjerteblink 2 gange. Vi har et barn fra 17 i forvejen, som ikke ved noget om det, da vi ikke synes der er nogen grund til at fortælle det så tidligt til ham.

Men vi kan ikke helt finde ud af om vi skal fortælle det til vores forældre før vi har sagt det til vores dreng, men på den anden side kommer der jo til at gå lidt tid, før vi snakker med ham om det. Hvad havde I gjort ?

Jeg har også en dreng fra 17 og da jeg blev gravid august 19 sagde jeg det til ham. Mest så han kunne følge med og have forståelse for hvorfor mor hele tiden kaster op og ikke kunne bære på ham osv. Vi er også igang og det holder vi hemmelig for alle vores ældste er fra 07. Hvis den bliver positiv på et tidspunkt vil jeg overraske både mand og børn også for mine børn lov til at fortælle det til bedsteforældrene med en lille gave. Nogen baby sko eller en body. 

Syntes godt du kan fortælle din dreng det. Det også spændene for ham at kunne følge med og spørger ind til baby.

og tillykke med baby��

Anmeld Citér

9. oktober 2021

Spunkdenanden

Her var den eneste der fik af vide at jeg var gravid før uge 12 (Altså ud over manden) min chef. Jeg arbejder med børn som er udadreagerende, og stod endda kort tid efter og blev slået i maven. 

For os, var det utrolig vigtig vores datter var den første der fik det af vide. Og dermed var med til at komme med nyheden til bedsteforældre. Så efter nakkefolds scanning fortalte vi hende det, og samme dag, kørte vi ud og fortalte bedsteforældrene det. Vores datter er fra 18, og har ikke haft nogen problemer med at der har været lang tids venten. Hun er så også meget fremmelig, men nu her hvor maven er stor og lillebror sparker, er det mere og mere virkelig. Og hun glæder sig helt vildt, fordi som vi siger, det er ikke mor og far der for lillebror, men hele familien. 

Anmeld Citér

9. oktober 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jo mindre de er, jo længere anbefaler “de” at man venter med at fortælle det. Vores store pige var 6 år da hun fik det af vide. Hun fik det af vide ret tidligt, som den første. Hvor hun dagen efter skulle fortælle det til vores forældre. Det var også efter at vi havde været til scanning. 
Havde hun været yngre, havde vi helt sikkert ventet med at fortælle noget. Tidsperspektivet er svært for de små. Bare nogle uger, kan for nogle være svært at forstå. Men flere måneder, halve år, det er længe. Især når man måske ikke helt forstår hvad det er man venter på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.