Jer der er gift med håndværkere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
10 svar
3 synes godt om
6. oktober 2021

Anonym trådstarter

Måske et “kikset” spørgemål 

men vi skal ha håndværker på huset i nogen dage og jeg er hjemme med baby ( desværre ingen steder jeg kan tage hende )

Men skal jeg tilbyde kaffe og kage ved 15 tiden eller bare passe mig selv 

synes det er så akavet at sidde her og hilse på dem mens jeg sidder og ammer og spiser

Er det mærkeligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Min mand er tømre, han forventer ikke at der diskes op med noget som helst, han tager som regel termokande osv med med kaffe i.

Han oplever dog oftest at kunden byder på en kop / og evt et stk brød /kage i løbet af dagen.. Men det er ikke noget han forventer

Anmeld Citér

6. oktober 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Forstår godt du synes det er lidt akavet - du kan godt lave lidt kaffe til dem… men ikke for at du skulle sidde og underhold Fog hyggesnakke… men ja, for at bryde den der akavede stemning  måske købe en høj snegl

Anmeld Citér

6. oktober 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg plejer at byde på varmt eller koldt at drikke når de kommer. Intet andet. 
Afhængigt af alderen er vedkommende nok meget bekendt med at det er hårdt at have baby og at der går meget tid til det. 
Min mand har altid foretrukket at blive ladt alene med arbejdet, altså ikke blive afbrudt af smalltalk osv. 

Anmeld Citér

6. oktober 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lad dem passe deres arbejde i fred, og tilbyd en sodavand hvis du har nogen hjemme. Kaffe kan du også byde på. Evt bare stille en termokande og et par kopper så de selv skal tage når de har lyst det er god stil. Men ikke noget man forventer. 

Anmeld Citér

7. oktober 2021

Kir

Anonym skriver:

Måske et “kikset” spørgemål 

men vi skal ha håndværker på huset i nogen dage og jeg er hjemme med baby ( desværre ingen steder jeg kan tage hende )

Men skal jeg tilbyde kaffe og kage ved 15 tiden eller bare passe mig selv 

synes det er så akavet at sidde her og hilse på dem mens jeg sidder og ammer og spiser

Er det mærkeligt? 

Jeg synes for det meste også at det er mega akavet at have håndværkere. Men man skal huske på at det jo ikke er gæster, men folk der udfører et stykke arbejde, så man er ikke ansvarlig for at de har det godt. Og de gør det jo hver dag, så det er næppe akavet for dem

når det så er sagt, så kan man jo sagtens byde dem på noget at drikke og evt noget kage, det tror jeg de vil sætte meget pris på. Men du skal ikke føle dig forpligtet til det

Anmeld Citér

7. oktober 2021

Tin

Profilbillede for Tin

Min mand er murer, og han har da både saft, te og madpakke med. Og det er yderst sjældent  at han bliver budt noget, men det sker da. Når de har pause, så sætter de sig ud i bilen og spise/drikker det medbragte.

Han er på arbejder, og holder pause på bestemte tidspunkter og har en tidsplan der helst skal holdes (flere besøg evt),så han har ofte ikke tid til andre Pauser.

Jeg tror simpelthen ikke at de forventer noget som helst. Så hvis du tilbyder noget, så det dejligt. Hvis ikke så det også okay.  Og jeg synes slet ikke du skal ud i at bage kage eller ligefrem købe noget til dem.

Anmeld Citér

7. oktober 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvis du synes det er akavet, så gå en lang tur, tag på biblioteket, i svømmehallen, til frisør? En kop kaffe vil være høfligt, men ikke nødvendigt  

Anmeld Citér

7. oktober 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kir skriver:

Jeg synes for det meste også at det er mega akavet at have håndværkere. Men man skal huske på at det jo ikke er gæster, men folk der udfører et stykke arbejde, så man er ikke ansvarlig for at de har det godt. Og de gør det jo hver dag, så det er næppe akavet for dem

når det så er sagt, så kan man jo sagtens byde dem på noget at drikke og evt noget kage, det tror jeg de vil sætte meget pris på. Men du skal ikke føle dig forpligtet til det

Det er også akavet for dem jeg er håndværker og jeg har altid syntes det var rarest hvis folk ikke var hjemme. Men! Der er også forskel på kunder og det bunder nok i de dårlige oplevelser. Fx dem der nærmest står og stirrer på en hele dagen. Eller forsøger at være høflige ved at tale en hel masse og i virkeligheden bare forstyrrer og sænker arbejdet helt vildt. Og så er der dem med dårlig situationsfornemmelse som fx kan finde på at blive liggende i sengen selvom man skal udføre arbejde i soveværelset....

Anmeld Citér

7. oktober 2021

Kir

Mor11 skriver:

Det er også akavet for dem jeg er håndværker og jeg har altid syntes det var rarest hvis folk ikke var hjemme. Men! Der er også forskel på kunder og det bunder nok i de dårlige oplevelser. Fx dem der nærmest står og stirrer på en hele dagen. Eller forsøger at være høflige ved at tale en hel masse og i virkeligheden bare forstyrrer og sænker arbejdet helt vildt. Og så er der dem med dårlig situationsfornemmelse som fx kan finde på at blive liggende i sengen selvom man skal udføre arbejde i soveværelset....

Ej det er da også for meget

jeg kan godt finde på at komme en gang imellem og se hvordan arbejdet skrider frem, men det er også fordi jeg er pisse nysgerrig men ligefrem stå og glo, det siger jo sig selv at det er ubehageligt... Men der vil vel altid være folk uden situationsfornemmelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.