Her var første fødsel lang og kompliceret. Vandet gik kl 01:30 om natten efter få små veer om aftenen.
Da tingene ikke rigtig ville gå ordentlig i gang fik jeg vestimulerende drop og antibiotikadrop (pga for lang tid fra vandafgang).
Hans hjerterytme faldt og han blev taget med kop kl 01:30 natten efter - jeg mistede over en liter blod og bristede hele vejen. Livmoderen ville ikke trække sig sammen pga en hinderest, som heldigvis kom til sidst. Efterfølgende var vi indlagt i nogle dage til observation for infektion. Men alt er gået godt derfra, så det var ok, selvom det var lidt dramatisk en overgang.
Anden fødsel gik i gang kl 7 om morgenen. Vi var helt rolige - det kommer jo til at tage lang tid, tænkte vi - og jordemoderen også.
Kl 11 blev vores dreng født hjemme i vores dobbeltseng - uplanlagt. Det gik så hurtigt til sidst, at vi slet ikke kunne nå at komme afsted til sygehuset. Men alt gik efter en snor, og jordemoderen nåede at komme (+ ambulance, som der så ikke blev brug for). Så det syntes jeg var en rigtig god fødsel.
Jeg er så spændt på nr tre om et stykke tid - jeg har regnet ud, at hvis den forkortes med lige så mange procent som den første, kommer det til at tage ca 35 minutter fra første ve… vi har 30 minutter til sygehuset, så det er om at komme ud af døren. 
Anmeld
Citér