Vi har ikke søgt, fordi det ikke har været nødvendigt, men det er planen at vi skal gøre det.
Vores problem er de tre praktikker på pædagoguddannelsen som er på 30 - 32,5 - 32,5 timer og det fungerer slet ikke (ved faktisk ikke om jeg kan få TAF i de lønnede praktikker). Så jeg overvejer at få et job som pædagogmedhjælper i stedet for at tage uddannelsen - og så var jeg nysgerrig på lønnen.
Det kan du godt. Tabt arbejdsfortjeneste handler ikke om løn. Men hvor mange timer, man er tilkendt.
Der er ofte tilknyttet en “Borgerrådgiver” i kommunerne. De kan vejlede om det.
Hvis du er eksempvis er tilkendt tabt arbejdsfortjeneste for 15 timer om ugen, så kan/må du arbejde op til de 37 timer.
Din partner kan overtage den tabtarbejdsfortjeneste hvis du i en periode ikke selv kan være på det (hvis du eksempelvis SKAL være i 37 timers praktik). Så kan din partner få den i en periode. Man kan dele den præcis som man vil.
Så principielt kan din mand/partner/kone tage 5 timer ud af de 15 (hvis I var tilkendt 15 timer)
Timerne følger barnet - IKKE den voksne :-) Så hvordan man deler/hvilke perioder osv - det skal bare fortælles til sagsbehandleren.
Så hvis I blev tilkendt 20 timers tabt arbejdsfortjeneste om ugen. Så må du arbejde 17 timer ved siden af. Eller du kan dele det med din partner 10 timer til den ene og 7 til den anden.
(Så ville det blive beregnet på den løn, som personen der ville tage timerne ellers ville have haft (op til ca 32.000 om måneden ved fuld tid).
DUKH har en fin forklaring af princippet, hvis du googler det med DUKH tabt arbejdsfortjeneste.
Men hvis du godt kan tage en praktik uden at det er problem for barnet og jeres families indtægt, så vil du nok ikke blive tilkendt noget, for så er der jo et reelt valg og ikke af “nødvendighed” pga barnets sygdom/handicap. :-)
Men ja, timelønnen for en medhjælper 130kr i vores kommune.
Anmeld
Citér