Teenager sove ude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.370 visninger
5 svar
6 synes godt om
29. september 2021

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Hvordan er reglerne hos jer, med teenagere der sover ude i hverdagen? 

Min datter er 16 år, har en kæreste og hvis det passede hende, sov hun hos ham, hver dag. 

Jeg havde jo den holdning, at I hverdagene sov hun hjemme. Han må gerne sove her. Men hun skulle sove hjemme. Men hun er selvfølgelig begyndt at stille spørgsmålstegn ved den beslutning. Og det kan jeg sagtens forstå. Jeg har jo ingen anden argumentation end at jeg synes hun skal sove hjemme pga sin skole. Men han går i samme klasse og de møder på samme tid så hun kan jo bare gå med ham. 1 - 2 dage i hverdagene hvor hun sover hos ham er ikke nok. Hun vil have helt frie tøjler og selv kan bestemme. Men jeg synes, at hun er for ung. Hun er kun 16 og bor stadig hjemme. Jer med teenagere.. Hvad er jeres regler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2021

B&J

Mig og min veninde sov sammen hele tiden ja det er dog ikke en kæreste men som min mor sagde så længe jeg passede mine lektier kunne hun ikke se et problem og samme holdning har jeg til min søn når han kommer der til.  

Anmeld Citér

30. september 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså jeg tænker hvis din datter er en fornuftig pige. Passer sin skole og sine lektier, kan jeg ikke se hvorfor hun ikke skulle sove hos ham ?

Anmeld Citér

30. september 2021

Kathrined

Har ikke en teenager endnu, men det er alligevel ikke sååå mange år siden jeg selv var 16. Jeg flyttede hjem til min kæreste efter efterskolen da vi også gik på samme gymnasium, så jeg havde ret frie tøjler. Men jeg synes det viste at min mor stolede på mig  

Anmeld Citér

30. september 2021

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg har ikke teenagere endnu.

Sover hun blot hos kæresten eller er hun der også om eftermiddagen og til aftensmad?

For så synes jeg der er flere ting i det. For det første vil man jo gerne have en føling med hvordan det går med ens barn og det er jo klar svært når barnet ikke er hjemme. Men hvis du har god kontakt med kærestens forældre og ved at de ville kontakte dig hvis din datter viste tegn på mistrivsel, så ville det være fint. Samtidig så ville jeg også afklare med kærestens familie om det er ok for dem, at hun spiser med x antal dage om ugen.

Hvis det blot er at sove og stå op og du ellers har fin kontakt og føling med din datter, så ville jeg lade hende gøre det.

Anmeld Citér

30. september 2021

lineog4

Har en datter på 18, da hun var 16 boede hun godt nok i Italien, så sov slet ikke hjemme men tror såmænd ikke hun havde fået lov i alle hverdage.

Jeg tror, at jeg havde taget nogle snakke også for at høre: hvorfor er det så vigtigt at sove sammen hver nat? Og var argumenterne super gode havde jeg måske fundet et eller andet kompromis, men det havde ikke været et, hvor jeg stort set aldrig så hende - tænker stadig der er brug for en del voksen støtte som 16 årig, brug for gode snakke, se hende i øjnene helst næsten hver dag, et godt kram når verden er lidt dum osv.

Så ind med snakken og lyt til argumenterne, men hun skal jo selvsagt også lytte til dine - det er en del af det at blive voksen og fri som en fugl.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.