Test af modermælks næringsværdi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.266 visninger
7 svar
1 synes godt om
27. september 2021

Andrea123

Hej - det er “far” der skriver her (tænker de fleste tråde oprettes sf mødre) jeg har set en anden tråd her på siden hvor det samme spørgsmål stilles, men tråden er lukket ned for flere indlæg.

Spørgsmålet er: hvem kan hjælpe med en test af modermælkens kvalitet?

Den anden tråd blev besvaret med velmente kommentarer om at den anden moders mælk sikkert var nærende og at langt de fleste mødres mælk jo bare er i orden og som dem skal være.

Vi er bare i en situation hvor vores 7 måneder gamle datter simpelthen ikke tager på. Der er adgang til nok modermælk - det er vi ret sikre på. Der mangler altså ikke mælk. Vores datter har nu tabt vægt over den seneste måned. Hospitalet har undersøgt ALT… simpelthen ALT - blodprøver, urinprøver, afføring - der har været virkeligt mange teorier fremme - men ingen har kunnet påvise et medicinsk problem hos væres datter; hun er kvik osv. … Men - en læge nævnte at man måske kunne teste om mælken er næringsholdig nok… men det viser sig at det gør man simpelthen ikke i det offentlige sundhedsvæsen…. 

Alt dette for at sige: spørgsmålet her er vitterligt - hvor får vi lavet sådan en test af modermælken?

Og - det er fint nok hvis der er nogen der skriver at “mælken sikkert er god nok” og andre velmente kommentarer - men “at the end og the day” er vi bare rigtig interesserede i at finde ud af hvor vi kan få lavet sådan en test af modermælken - på et privathospital eller hvorhenne? De vil ikke i det offentlige.

Min kæreste gejst arbejdet på privathospitaler i London og hun ved med sikkerhed at sådanne tests findes - så vi vil meget gerne vide hvem der kan hjælpe os med at få laver sådan en test. 

Håber nogen ved noget

Mange tak,

A

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2021

My1234

Jeg har aldrig hørt om sådan en test, men jeg tænker umiddelbart at I kan prøve at kontakte universiteterne. Det kan være der er nogle studerende på eks medicin- eller fødevareingeniørstudierne, som kan hjælpe

Anmeld Citér

28. september 2021

Carina:-)

Hvor meget alm mad får hun? Vi har oplevet der samme med vores dreng.

Og vi fik besked på at droppe amning andet end som hygge pga vores søn spiste sig mæt i modermælk , men altså ikke kunne vokse på det pga hans krop nu krævede "rigtig " mad  - der var også masser af mælk osv.

Det hjalp, og hans vægttab stoppede.

Har aldrig hørt om sådan en test - og tænker det ville have været ret udbredt med tanke på der relativt tit er problemer med babyer og ikke nok vægrøgning. -'men ville skrive til en pædiater. 

Anmeld Citér

28. september 2021

Frizzy

Da mine drenge var 7 måneder fik de ret meget rigtig mad. Jeg ville forsøge at skrue ned for amningen og op for maden. Jeg forventede ikke mine børn blev mætte eller voksede af mælk som 7 mnd.

Anmeld Citér

28. september 2021

lille-avalon

Jeg ved ikke om de vil/kan lave den slags undersøgelser når det ikke er til donering af modermælk som skal startes inden barnet er 8-10 uger.

Men kvindemælkscentralen kører tests på hvor meget protein der er i den modermælk som man som ammende hvis man har "for meget" mælk kan/vil donere til syge og for tidlig fødte børn.

Så de har i hvert fald tests som kan gøre det, men om de kan/vil hjælpe jer ved jeg ikke. Er i boende på Sjælland er deres afdeling på Hvidovre hospital. jeg ved ikke hvor det er hvis det er Fyn og Jylland desværre.

Anmeld Citér

28. september 2021

Lf

Jeg fandt dette på Amazon, men det er dyrt og udenlands og så ville jeg nok virkelig sætte mig ind i det og evt. skrive lidt frem og tilbage med sælger før jeg gik den vej da det netop er i USA, måske er det slet ikke sikkert de kan teste mælken hvis den skal på en længere rejse først :-) 

https://www.amazon.com/Lactation-Lab-Breast-Milk-Analysis/dp/B07J59L6Y4

Anmeld Citér

28. september 2021

BabyIgen2022

7 måneder? Fuldammer i stadig?

Og jeres datter har taget fint på de første 6 måneder?

Anmeld Citér

28. september 2021

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Jeg ved, at Rigshospitalet kan teste modermælk, men det er kun i forbindelse med mængden af protein og om der fx skal tilsættes et proteinpulver til modermælk, når der gives mælk i sonde til præmature.

Jeg kan desværre ikke lige finde oplægget, men ved, at Den Gode Barsel har skrevet om sammensætningen af modermælk og hvordan den ændres igennem et helt ammeforløb…ja selv hvordan det ændres i løbet af et døgn.

Umiddelbart vil jeg måske prøve at kontakte Sonja derfra på https://dengodebarsel.dk/

Vægtudfordringer kan fylde…endda rigtig meget. Vi har selv været der…og er der stadig  Pøj pøj med det hele  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.