Knækker snart på det her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.865 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. september 2021

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Jeg er desperat og håber på råd. For lige knap tre uger siden blev vi forældre til en dejlige pige, sund og rask. Vi har børn i forvejen. Hun er et ret roligt gemyt og skriger/græder stort set aldrig, hun kan brokke sig, hvis brystet ikke er hurtigt nok fremme, men gråd er der næsten intet af. Jeg fuldammer hende.

Problemet er hendes søvn. Hun sover gerne, men når hun sover siger hun sådan nogle presselyde, og dem siger hun konstant i søvnen, med varierende volumen. Oplever kun hun ikke gør det, hvis hun sover på mit Bryst og jeg sidder op. Således har hun ikke noget problem med at ligge selv i lifte, altså hun sover, men hun siger disse lyde non stop.

På nuværende tidspunkt har det den konsekvens, at jeg slet ikke sover om natten. Jeg overdriver ikke, jeg får måske fem minutter her og der. Jeg er ved at knække psykisk på det efterhånden. Jeg har ikke noget imod de 2-3 amninger om natten, men at få INGEN søvn pga hendes lyde er ved at knække mig.

Jeg kan ikke sove med ørepropper og bede min mand lytte efter hende, for han er svært hørehæmmet. Og jeg vil ikke lade så lille en baby sove i et andet rum alene, det ville nu Heller ikke ændre noget, for jeg er ekstremt lysfølsom og ville høre hende alligevel.

Jeg er så presset og ulykkelig og ved ikke, hvad vi skal stille op. Min mand er mega sød til at tage hende pm dagen så jeg kan sove, men hans barsel/ferie slutter på fredag, og lure om dagen kan jo heller ikke gøre op for ingen nattesøvn.

Jeg er helt med på, at spædbørn ikke sover igennem, det her er jo ikke ligefrem "mit første rodeo". Men som mor at få INGEN søvn overhovedet fraset 2-5 min småblunden her og der, det kan jeg ikke holde ud mere.. Hjælp.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Kan din mand ikke have hende på brystet den første del af natten? Og så bytter i. Så får du da et par timer. Dernæst har du prøvet med white noise? Det kan være det kan blokere lidt af hendes lyde. 

Anmeld Citér

26. september 2021

Grøntrøje

Profilbillede for Grøntrøje

Da min søn var lille havde jeg samme problem. Det endte med at han sov i barnevognen ude i vores gang eller i den anden ende af soveværelset. Han var kun Max 5-6 meter væk. Det hjalp og jeg fik sovet noget mere. 

Anmeld Citér

26. september 2021

Kantar123

Astoria skriver:

Kan din mand ikke have hende på brystet den første del af natten? Og så bytter i. Så får du da et par timer. Dernæst har du prøvet med white noise? Det kan være det kan blokere lidt af hendes lyde. 

Det lyder ikke som en god ide på grund af risikoen for vuggedød. Den skal man tage alvorligt.

Kære TS.

Hvis jeg var dig, ville jeg tale med min sundhedsplejerske, for det lyder farligt at du er så presset på grund af dette - alternativt få lægen til at finde en årsag og måske en løsning på hendes lyde.

Er du sikker på at ørepropper ikke ville tage den værste summen? Når hun vågner og er sulten og græder skal du nok høre hende, er jeg sikker på.

Hvis læge, sundhedsplejerske eller ørepropper ikke kan hjælpe dig, så er du jo nødt til at lægge hende i et rum med en Baby alarm som tænder når hun græder og håbe på at hendes brummen ikke går i den.

Og virker dette ikke, så må du have en barnepige om natten til at hjælpe. Det har de færreste nok råd til.

Men prøv nu de første råd med læge eller sundhedsplejersken.

Og så skal du have en rigtig stor krammer. Du er sej og der skal helt sikkert findes en god løsning ♥️

Anmeld Citér

26. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Åh det lyder vildt hårdt! har du snakket med sin læge/sundhedsplejerske om det? Jeg tror jeg ville optage det og så lige få det tjekket

Kunne det evt være en mulighed at hun sover i lift og i får hævet liften i hovedenden så hun kommer til at ligge skråt som hvis i sidder med hende? 

Anmeld Citér

26. september 2021

Panther

Profilbillede for Panther
Mortil_en skriver:

Åh det lyder vildt hårdt! har du snakket med sin læge/sundhedsplejerske om det? Jeg tror jeg ville optage det og så lige få det tjekket

Kunne det evt være en mulighed at hun sover i lift og i får hævet liften i hovedenden så hun kommer til at ligge skråt som hvis i sidder med hende? 

Jeg tænkte præcis det samme.

Hæv hovedgærdet på sengen 

Anmeld Citér

26. september 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
Kantar123 skriver:

Det lyder ikke som en god ide på grund af risikoen for vuggedød. Den skal man tage alvorligt.

Kære TS.

Hvis jeg var dig, ville jeg tale med min sundhedsplejerske, for det lyder farligt at du er så presset på grund af dette - alternativt få lægen til at finde en årsag og måske en løsning på hendes lyde.

Er du sikker på at ørepropper ikke ville tage den værste summen? Når hun vågner og er sulten og græder skal du nok høre hende, er jeg sikker på.

Hvis læge, sundhedsplejerske eller ørepropper ikke kan hjælpe dig, så er du jo nødt til at lægge hende i et rum med en Baby alarm som tænder når hun græder og håbe på at hendes brummen ikke går i den.

Og virker dette ikke, så må du have en barnepige om natten til at hjælpe. Det har de færreste nok råd til.

Men prøv nu de første råd med læge eller sundhedsplejersken.

Og så skal du have en rigtig stor krammer. Du er sej og der skal helt sikkert findes en god løsning ♥️

Jeg mente nu at manden kunne forblive vågen. 

Anmeld Citér

26. september 2021

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Jeg vågner også meget let og bruger ørepropper for at kunne sove med mine børn. De gode ørepropper (ikke dem til 3 kr i Silvan) sorterer bestemte frekvenser fra. Tale/gråd bliver dæmpet men slet ikke på samme måde som rumsteren og snorken etc. Jeg er derfor slet ikke bange for ikke at vågne, når jeg skal. Det oplevede jeg en gang med de billige ørepropper.

Alternativt kan du nøjes med en i det øre som vender opad. Puden vil dæmpe i sig selv.

Jeg synes du skal give det en chance mere, evt. Hvor din mand er vågen når i tester det. Det er klart den nemmeste løsning

Anmeld Citér

26. september 2021

MEF

Man kan få ørepropper der kun dæmper eller sorterer nogle frekvenser fra. Måske det ville hjælpe? 
Men hvorfor mon hun siger sådan? Jeg tænker bare at hvis hun kun stopper når du sidder op med hende? Måske prøv at elever hovede enden af sengen (evt med et håndklæde under madrassen). Måske der er en fysiologisk grund til lyden…

Anmeld Citér

26. september 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Det lyder hårdt. 
Prøv en neonate babyalarm med vibrator-funktion og hvor man kan indstille følsomheden. Og så se om I kan indstille den til at reagere på gråd men ikke på de små brummelyde. 
Og så på med ørepropper eller give et andet rum til den lille. Enten du eller din mand sover så med babyalarmen i hånden og trækker en sok udover hånd og babyalarm, så den forbliver i håndhulen selv om I slipper/vender jer. Så mærker I vibrationen tydeligt, når den lille skønhed græder. 
Håber I finder en løsning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.