Hej alle,
Jeg er desperat og håber på råd. For lige knap tre uger siden blev vi forældre til en dejlige pige, sund og rask. Vi har børn i forvejen. Hun er et ret roligt gemyt og skriger/græder stort set aldrig, hun kan brokke sig, hvis brystet ikke er hurtigt nok fremme, men gråd er der næsten intet af. Jeg fuldammer hende.
Problemet er hendes søvn. Hun sover gerne, men når hun sover siger hun sådan nogle presselyde, og dem siger hun konstant i søvnen, med varierende volumen. Oplever kun hun ikke gør det, hvis hun sover på mit Bryst og jeg sidder op. Således har hun ikke noget problem med at ligge selv i lifte, altså hun sover, men hun siger disse lyde non stop.
På nuværende tidspunkt har det den konsekvens, at jeg slet ikke sover om natten. Jeg overdriver ikke, jeg får måske fem minutter her og der. Jeg er ved at knække psykisk på det efterhånden. Jeg har ikke noget imod de 2-3 amninger om natten, men at få INGEN søvn pga hendes lyde er ved at knække mig.
Jeg kan ikke sove med ørepropper og bede min mand lytte efter hende, for han er svært hørehæmmet. Og jeg vil ikke lade så lille en baby sove i et andet rum alene, det ville nu Heller ikke ændre noget, for jeg er ekstremt lysfølsom og ville høre hende alligevel.
Jeg er så presset og ulykkelig og ved ikke, hvad vi skal stille op. Min mand er mega sød til at tage hende pm dagen så jeg kan sove, men hans barsel/ferie slutter på fredag, og lure om dagen kan jo heller ikke gøre op for ingen nattesøvn.
Jeg er helt med på, at spædbørn ikke sover igennem, det her er jo ikke ligefrem "mit første rodeo". Men som mor at få INGEN søvn overhovedet fraset 2-5 min småblunden her og der, det kan jeg ikke holde ud mere.. Hjælp..