Hej alle sammen
Min kone og jeg er ved at gå til af spænding. Vi fik i går fredag at vide, at min kones HCG-tal lå på lidt over 1.500 IU/L.
Det var 14 dage efter ægoplægning af en blastocyst.
Hver dag siden ægoplægning har hun fået ét klik Ovitrelle; altså næsten ingenting.
Men Ovitrellen i sig selv øger jo HCG-niveauet, så derfor skal hun have foretaget en ny blodprøve på mandag for at se, hvad tallet så er. Det skulle helst være fordoblet.
Så før det kan de ikke sige noget endeligt.
Fordi vi føler, det er en meeeeeget lang weekend, vil jeg høre, om der er andre, der har prøvet denne form for HCG-støtte, hvor Ovitrellen jo stadig har været i kroppen ved blodprøven.
Vi synes jo, tallet er meget højt, så selv hvis noget af det skyldtes Ovitrellen, tænker vi, at det stadig bør vise, at hun er gravid.
Da hun tog en hel sprøjte Ovitrelle (der er vist 25 klik) før ægudtagningen, blev hun efterfølgende meget overstimuleret. Så vores negative tanker går på, om hun mon reagerer kraftigere på Ovitrelle end gennemsnittet, og at det kan betyde, hun vil få et meget højt HCG-tal af det.
Det er vores første forsøg med ægoplægning, og det har generelt været en frygtelig oplevelse på fertilitetsklinikken, så vi er meget spændte på, om det lykkes nu.