Malke ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg ammer min baby på en måned, og skal når baby er ca. 2 måneder, noget, hvor baby ikke kan være med, derfor skal jeg malke ud.

Jer, som malker ud, eller som giver flaske til en baby på ca. 2 måneder, hvor meget spiser han/hun?

Jeg har ikke skulle malke ud før, og er derfor nervøs for, ikke at malke nok ud!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2021

Altea

Det er jo meget individuelt. Men omkring 2 måneder tager de 120-150 ml pr måltid.

Så skal du tage højde for om der slatspises, for det kan jo ikke bare genvarmes. Så hellere en del ekstra end beregnet.

Du kan jo sagtens gøre det i god tid, og så fryse ned i egnede poser til modermælk.

Anmeld Citér

24. september 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Start bare i god tid og smid i fryseren - om ikke andet, kan det holde sig i nogle måneder og bruges ved anden lejlighed. Med den første skulle jeg være væk i halvandet døgns tid omkring de 4 måneder, så vi fyldte fryseren, så far var godt tanket op. Jeg gjorde det til en vane at malke det ene bryst ud hver morgen og amme fra det andet, når der var godt fyldt op efter natten Med nummer to malkede jeg ekstremt meget ud fra fødslen, fordi han fik sonde de første uger - og havde meget i overskud fordi det senere viste sig, at han slet ikke ville tage flaske - så jeg endte med at bruge en del i mos og vælling senere hen, samt give lidt i kop... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.