Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
Vores datter var nærmest præcis på samme måde:
- Hun trak sig fra de andre børn i DP
- Hun græd, når DP besøgte andre eller fik besøg
- Indtil corona lukkede legestuen, var hun dybt ulykkelig der
- Hun var en glad pige herhjemme, dog noget forbeholden overfor gæster (også bedsteforældre)
Da hun var ca. 1½ fik vi lavet en aftale om, at hun altid skulle til de samme 2 gæstedagplejere (den ene kendte hun gennem vores egen DP), hvilket fungerede rigtig fint.
Da hun var 2½ havde vi en samtale med DP og DP-pædagogen, da både vi og DP var noget bekymrede ift. børnehavestart 6 mdr. senere. Her blev det aftalt, at DP i videst muligt omfang ikke skulle have gæstebørn, og at der ikke skulle komme et 4. barn den sidste måned op til børnehavestart, hvor hun ellers havde en ledig plads.
Hen over foråret og sommeren blev vores datter mere og mere tryg ved fremmede, og det var ikke længere et problem med besøg eller de få gæstebørn, der kom. Hun legede også rigtig godt med de andre børn, både hos vores egen DP og i gæstedagpleje.
Jeg havde taget 14 dages forældreorlov ifm. indkøring i børnehaven (indkøring i DP var meget svær), men det endte med at blive den rene ferie for mig:
- På dag 1 ville hun ikke med hjem til frokost (jeg havde været der hele formiddagen med hende), og jeg måtte nærmest slæbe hende ud

- På dag 2 var hun der i 6 timer (og sov lur der) uden de mindste problemer.
- Resten af min orlov var hun der næsten fuld tid (mødte ca. kl. 8 og blev hentet ved 15-tiden), hvor jeg så bare stod standby derhjemme til at kunne hente, hvis der blev brug for det.
Nu har hun gået der i en lille måned. Hun leger med de andre børn, og pædagogerne siger, at hun er en glad pige, som er supergod til at gå i børnehave 
Summa summarum er, at der kan ske rigtig meget på kort tid, og det er i hvert fald ikke dig, der er en dårlig mor. Børn er bare forskellige og reagerer forskelligt 
Anmeld
Citér