Barnets køn og tidspunktet for sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
8 svar
2 synes godt om
22. september 2021

Anonym trådstarter

Har det passet hos jer den her teori med tidspunktet for sex og barnets køn? Altså at sex et par dage før ægløsning øger chancen for en pige og omvendt dreng så tæt på ægløsning som muligt ? Er bare nysgerrig på, om der er hold i den teori

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2021

Aimah

Profilbillede for Aimah

Den har passet hos os, vi ønskede en pige da vi har en dreng i forvejen og min mand har en dreng fra tidligere forhold, så vi gjorde det kun uden for ægløsning og det er en pige

Anmeld Citér

22. september 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Aimah skriver:

Den har passet hos os, vi ønskede en pige da vi har en dreng i forvejen og min mand har en dreng fra tidligere forhold, så vi gjorde det kun uden for ægløsning og det er en pige

Hvad mener du med "uden for ægløsning"? Altså et par dage før? 

Anmeld Citér

23. september 2021

Aimah

Profilbillede for Aimah
Unicorn1 skriver:

Hvad mener du med "uden for ægløsning"? Altså et par dage før? 

Ja vi startede ca. en uge før og havde regelmæssigt sex i op til nogle dage før  ægløsning 

Anmeld Citér

24. september 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det tror jeg ikke på har nogen indflydelse. Det er mandens sædcelle som bestemmer kønnet

Anmeld Citér

24. september 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MoarHvidovre skriver:

Det tror jeg ikke på har nogen indflydelse. Det er mandens sædcelle som bestemmer kønnet

Ja, men teorien bag er jo at sædceller med x chromosom lever længere i kvinden, og dem med y chromosom er hurtigere. Så derfor skulle der være øget chance for en dreng når man har sex samtidig med ægløsning, da det er de hurtige sædceller der vinder. Hvorimod at der er øget chance for en pige hvis man har sex lidt før æl, fordi der er de mere sejlivede x-sædceller tilbage.

Anmeld Citér

24. september 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
MamaGulloev skriver:

Ja, men teorien bag er jo at sædceller med x chromosom lever længere i kvinden, og dem med y chromosom er hurtigere. Så derfor skulle der være øget chance for en dreng når man har sex samtidig med ægløsning, da det er de hurtige sædceller der vinder. Hvorimod at der er øget chance for en pige hvis man har sex lidt før æl, fordi der er de mere sejlivede x-sædceller tilbage.

Og at der er noget om snakken kan man direkte se på resultaterne af IVF-behandlinger. Her bliver der jo født flest drenge. 

Anmeld Citér

24. september 2021

BabyIgen2022

Jeg tænker, du nok skal finde eksempler på begge dele. Det er ikke en teori, men en hypotese, som det desværre ikke har været mulig at finde statistisk belæg for. Med vores datter passede det ikke. Vi havde sex lige under ægløsning, den måned det lykkedes at lave hende

Anmeld Citér

27. september 2021

Kontrast

Min dreng er lavet lige den dag, jeg havde ægløsning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.