Anonym skriver:
Pyha er i chok.. Jeg er gået fra at veje 65 kg til nu… 82,3 kg!! Jeg er kun 160 høj. Min BMI siger jeg er fed.
Jeg har lagt mærke til at jeg er blevet mere rund og fyldig. Men ellers har jeg ikke synes jeg ser SÅ meget større ud. Dog synes jeg det har været hårdt og tungt at dyrke motion.
Jeg er på medicin, som er kendt som vægtøgende.
Jeg har haft dage med overspisninger, men langt fra hver dag
I december vejede jeg 68 kg. Kan virkelig ikke forstå hvordan det er muligt.
Hvordan i alverden skal jeg komme af med de kg igen?
Havde brug for at dele det med nogle.
Jeg tog 20 kg på under et år pga medicin. Jeg gik fra 80 kg til 100,6! Og jeg er 165 cm, så der er ikke så meget plads at fordele alle de kg på!
En bivirkning ved min medicin er at jeg ganske enkelt ikke mærker mæthed. Jeg er ALTID sulten. Og meget sulten. Også selvom jeg lige har spist et kæmpe måltid. Det er så svært at være i, især når jeg i forvejen kæmper psykisk (grunden til medicinen).
I løbet af sommeren har jeg kunne trappe ud af medicinen til en meget lav dosis, og siden maj har jeg tabt 8 kg. For mig virker det super godt at spise efter 16:8 modellen. Altså faste i 16 timer og have et spisevindue på 8 timer. I praksis betyder det at jeg springer morgenmaden over og så spiser normalt til frokost og aften, som regel med en snack enten eftermiddag eller efter mine børn er lagt i seng. Jeg har dog fundet ud af at jeg taber mig mest hvis jeg får min morgenkaffe med mælk og sirup, selvom det jo egentlig bryder fasten.
Lige nu er jeg trappet lidt op i medicin igen, og jeg kan mærke den evindelige sult vende tilbage. Men jeg kan MEGET bedre håndtere det denne gang! Jeg ved hvad min krop har brug for af mad, og jeg formår at holde mig indenfor det selvom jeg ikke bliver mæt på samme måde længere. Og jeg taber mig stadig!
Mit mål er at ramme 70 kg, og derefter bare holde vægten der.