Tidlig graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2021

mkb2108

Hej! 

Jeg er førstegangs gravid og meget nervøs. For to uger siden tog jeg en positiv graviditetstest. I sidste uge fik jeg tog blodprøver der vidst en fin stigning i hCG og i dag fik jeg foretaget en tidlig tryghedscanning. Jeg var dog ikke så langt henne som jeg troede, eftersom fosteret kun kunne ses til at være 1,5mm. 

Er det som udgangspunkt et godt tegn at kunne se fosteret så tidligt også selvom mine hCG niveauer i sidste uger ikke var lige så høje som så mange andre jeg hører om. De steg dog over det dobbelte på to døgn. 

Mine graviditetssymptomer svinger også meget fra dag til dag. Så kan aldrig helt nå at opleve at glæde mig inden jeg bliver nervøs igen.

Bliver man mere rolig når man kan komme til at høre hjertet? For lige nu tænker jeg ikke på meget andet og har svært ved at fokusere på noget i løbet af dagen, hvilket er meget forstyrrende.

Hilsen
en meget nervøs, men gravid ung kvinde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2021

Charl90

Det er helt naturligt at være nervøs i starten tiden går så langsomt og man glæder sig sådan til at kunne føle sig sikker.

Husk at for langt de fleste går det godt. Det er spild af energi at tænke bekymrede tanker. Prøv i stedet at glæde sig og fokusere på noget positivt Tænk over hvad du skal købe til baby fx eller planlæg ting.

Hvis statistikken er imod sig og graviditeten får en ende, så klarer du det. Der er ingen grund til at forbedre sig på det, når det formentlig alt sammen kommer til at gå godt

Hilsen en det har været gravid meeega længe. Sådan føles det i hvert fald 11+4 og under én uge til NF

Anmeld Citér

21. september 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
mkb2108 skriver:

Hej! 

Jeg er førstegangs gravid og meget nervøs. For to uger siden tog jeg en positiv graviditetstest. I sidste uge fik jeg tog blodprøver der vidst en fin stigning i hCG og i dag fik jeg foretaget en tidlig tryghedscanning. Jeg var dog ikke så langt henne som jeg troede, eftersom fosteret kun kunne ses til at være 1,5mm. 

Er det som udgangspunkt et godt tegn at kunne se fosteret så tidligt også selvom mine hCG niveauer i sidste uger ikke var lige så høje som så mange andre jeg hører om. De steg dog over det dobbelte på to døgn. 

Mine graviditetssymptomer svinger også meget fra dag til dag. Så kan aldrig helt nå at opleve at glæde mig inden jeg bliver nervøs igen.

Bliver man mere rolig når man kan komme til at høre hjertet? For lige nu tænker jeg ikke på meget andet og har svært ved at fokusere på noget i løbet af dagen, hvilket er meget forstyrrende.

Hilsen
en meget nervøs, men gravid ung kvinde

Tillykke med graviditeten

Min erfaring siger mig at bekymringen starter ved den positive test, og den ophører aldrig. Nogle dage vil den være mere tilstedeværende end andre. Når først du har hørt hjertet, så vil du bekymre dig om det nu stopper. Når du har været til scanning vil du bekymre dig. På et tidspunkt kan det virke som om kun fødslen kan stoppe bekymringerne. Men det er først der de rigtigt starter. Tager baby på, udvikler dig som det skal osv. 
Mit råd vil være at prøve(ikke altid lykkes) at være til stede i graviditeten og prøve at slappe af. 
Vi købte os til en tidlig scanning omkring uge 10(første graviditet) og uge 8(anden graviditet). Derudover fik vi kønsscanning til dem begge, omkring uge 15. Derved så vi regelmæssigt baby indtil jeg kunne mærke fosterbevægelser dagligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.