for tidligt født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.634 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

finkedinke

Jeg har fået tilbudt et barn der er født meget for tidligt og jeg har bestilt bøger om emnet på biblo. Men de når jo ikke at komme inden barnet starter.

Er der nogen her der vil fortælle lidt om det at have et barn der er født for tidligt? og evt kan fortælle lidt om hvordan jeg kan gøre hverdagen i dagplejen så god som muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Livsmor

Hvis du går ind på http://www.praematur.dk/, går ind under Til fagpersoner, så kan du læse lidt om for tidlig fødte. Håber at det kan hjælpe dig.

Vil lige tilføje, at det ikke er alle for tidligt fødte der er mærket. Jeg har en datter født i uge 31+5, hendes sundhedsplejese og dagpleje siger at de ikke kan mærke hun er født før tid.

Mvh Karina

Anmeld

27. oktober 2009

Miamaja

finkedinke skriver:

Jeg har fået tilbudt et barn der er født meget for tidligt og jeg har bestilt bøger om emnet på biblo. Men de når jo ikke at komme inden barnet starter.

Er der nogen her der vil fortælle lidt om det at have et barn der er født for tidligt? og evt kan fortælle lidt om hvordan jeg kan gøre hverdagen i dagplejen så god som muligt.

Noj, skal du adoptere? Min guldklump som er adopteret blev fodt 1 mdr fortidligt og havde hjertefejl  de forste 4 mdr af sit liv men er vokset fra det, og er en super smuk og perfekt, skon, rask dreng paa 2 aar nu. Ja, jeg siger det konstant, men jeg kunne IKKE have lavet ham bedre selv!!!

Anmeld

27. oktober 2009

Ansemusen

Tror bare hun skal være dagplejer

Anmeld

27. oktober 2009

Miamaja

ups laeste det grundigere nu..altsaa siden foraeldrene i samraad med deres laege, gaar jeg ud fra?, mener deres prematur baby er rask nok til at komme i dagpleje, saa mener jeg ikke der er noget at tage hensyn til, andet end div. folge sygdomme hvis barnet har nogle, men de er saa forskellige at det maa man have at vide inden barnet starter.

Anmeld

27. oktober 2009

Miamaja

Ansemusen skriver:

Tror bare hun skal være dagplejer

Hehe, ja.. blev ellers lige saa glad

Anmeld

28. oktober 2009

finkedinke

Miamaja skriver:

Noj, skal du adoptere? Min guldklump som er adopteret blev fodt 1 mdr fortidligt og havde hjertefejl  de forste 4 mdr af sit liv men er vokset fra det, og er en super smuk og perfekt, skon, rask dreng paa 2 aar nu. Ja, jeg siger det konstant, men jeg kunne IKKE have lavet ham bedre selv!!!

ups. Ja som en anden skriver er jeg dagplejer. Jeg havde bare rettet lidt i mit indlæg og var ikke lige opmærksom på at der var faldet en ret væsentlig detalje ud under redigeringen

Anmeld

28. oktober 2009

finkedinke

Miamaja skriver:

ups laeste det grundigere nu..altsaa siden foraeldrene i samraad med deres laege, gaar jeg ud fra?, mener deres prematur baby er rask nok til at komme i dagpleje, saa mener jeg ikke der er noget at tage hensyn til, andet end div. folge sygdomme hvis barnet har nogle, men de er saa forskellige at det maa man have at vide inden barnet starter.

jeg har tavshedspligt og vil ikke skrive nærmere om barnet.

Men jeg spørger fordi jeg ikke har erfaring med for tidligt fødte og gerne vil have lidt erfaringer at starte op med. Og så er der er jo forskel på at læse en fagbog og så at høre de virkelige erfaringer.

Anmeld

28. oktober 2009

finkedinke

Livsmor skriver:

Hvis du går ind på http://www.praematur.dk/, går ind under Til fagpersoner, så kan du læse lidt om for tidlig fødte. Håber at det kan hjælpe dig.

Vil lige tilføje, at det ikke er alle for tidligt fødte der er mærket. Jeg har en datter født i uge 31+5, hendes sundhedsplejese og dagpleje siger at de ikke kan mærke hun er født før tid.

Mvh Karina

tak. jeg vil kigge der inde

Anmeld

24. november 2009

hellemuzz

finkedinke skriver:

Du er velkommen til at læse vores beretning på www.123hjemmeside.dk/hellemus

Vi har dreng/pige tvillinger fra feb05 født i uge 29+1 (3 mdr. før tid).

Venligst Helle - se også www.123hjemmeside.dk/kriblekrable

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.