Gravid med “falsk” menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.390 visninger
11 svar
1 synes godt om
18. september 2021

Anonym trådstarter

Hej piger.

jer som har blødt under jeres graviditet som en “normal” mens hver måned, hvor mange måneder blødte i, og har nogen af jer blødt igennem hele forløbet ? 
Og hvor langt var i henne før i fandt ud af i faktisk var gravide ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2021

tutti

Jeg har kun oplevet at bløde én gang, hvor jeg troede det var mens. Men det viste sig, at jeg var gravid (det var ca. 3+6 at blødningen startede) Det udviklede sig dog til en bio 5-6 dage senere, så det var derfor, at jeg troede at det var alm. mens.

Jeg kender ikke til nogen, som har oplevet almindelig mens-lignende blødninger i deres graviditet omkring mens tidspunktet, hvor de ikke vidste, at de var gravide... tror, det hører til sjældenhederne (men pletblødninger er en anden sag)

Hvis du tænker, at du måske kunne være gravid, selvom du bløder, så kan en test i hvert fald hurtigt give dig besked

Anmeld Citér

18. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Har aldrig hørt om nogen i min omgangskreds der har haft alm mens styrke blødning og varighed under deres graviditet. Og fik afvide på gyn at det høre virkelig til sjældenhederne. Men at det derimod være relativt normalt at opleve en lille pletblødning omgang 1 mens tidspunkt

Jeg har selv oplevet påvist graviditet og mens blødning. 2 uger senere havde jeg aborteret 

Anmeld Citér

18. september 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej piger.

jer som har blødt under jeres graviditet som en “normal” mens hver måned, hvor mange måneder blødte i, og har nogen af jer blødt igennem hele forløbet ? 
Og hvor langt var i henne før i fandt ud af i faktisk var gravide ?

Jeg blødte første gang jeg var gravid. Opdagede graviditeten da jeg var 10+5 uger henne. Så havde menstruation i knap 3 måneder som normalt. Jeg tog kun en test fordi jeg havde ondt i underlivet. 

Anmeld Citér

19. september 2021

Anonym trådstarter

Okay grunden til jeg spørger er fordi jeg bløder hver måned men den er lidt anderledes synes jeg, mere sparsom. Jeg har været ekstrem oppustet de sidste 12 uger og nu er jeg mindre oppustet, men min mave vokser og det bekymre mig rigtigt meget. Selv når jeg prøver at trække maven ind så er der noget. Plejer altid og have helt flad mave, plus jeg er slank. Jeg har lavet tydelige skyggestreger på mine test, men lægens siger negativ. Jeg er så forvirret , er bange for jeg er gravid udenfor livmoderen eller fejler noget andet. Skal ned og ha taget en masse blodprøver i morgen og til scanning forhåbelig i denne uge. 
jeg kender mange som har blødt i 3-5 måneder af deres graviditet , men jeg tror bare ikke det er tilfældet hos mig. Tisser konstant , er træt, let kvalme , græder bare, ømme bryster og trykken i venstre bryst med stikken i. Og så var jeg ved at besvime her til aften

Anmeld Citér

19. september 2021

Charl90

Anonym skriver:

Okay grunden til jeg spørger er fordi jeg bløder hver måned men den er lidt anderledes synes jeg, mere sparsom. Jeg har været ekstrem oppustet de sidste 12 uger og nu er jeg mindre oppustet, men min mave vokser og det bekymre mig rigtigt meget. Selv når jeg prøver at trække maven ind så er der noget. Plejer altid og have helt flad mave, plus jeg er slank. Jeg har lavet tydelige skyggestreger på mine test, men lægens siger negativ. Jeg er så forvirret , er bange for jeg er gravid udenfor livmoderen eller fejler noget andet. Skal ned og ha taget en masse blodprøver i morgen og til scanning forhåbelig i denne uge. 
jeg kender mange som har blødt i 3-5 måneder af deres graviditet , men jeg tror bare ikke det er tilfældet hos mig. Tisser konstant , er træt, let kvalme , græder bare, ømme bryster og trykken i venstre bryst med stikken i. Og så var jeg ved at besvime her til aften

Hvis testne ikke er tydeligt positive, så ville jeg ikke forvente en graviditet. En graviditet uden for livmoderen ville mig bekendt gøre meget ondt og også give positive tests.

Er du stoppet på prævention for nyligt for det kan virkelig ødelægge ens hormonbalance og være skyld i de symptomer du beskriver.

Da jeg stoppede på p-piller troede jeg flere gange at jeg var gravid pga b.la. tissetrang, oppustethed, uren hud, ændring i appetit, udebleven menstration...

Kroppen nåede ikke at blive sig selv før efter 14 måneder da jeg var gravid.

Held og lykke. Jeg håber gynækologen kan hjælpe dig med svar.

Anmeld Citér

19. september 2021

tutti

Anonym skriver:

Øv, det lyder virkelig ikke rart! Men hvis testen hos lægen siger negativ, så er den desværre det. Man hører (sjældne) historier om folk, som efter flere måneder finder ud af, at de er gravide trods blødning, men hvis de havde taget en test undervejs, havde de jo fundet ud af det før så selvom at man bløder, vil man stadig kunne teste positiv lige så hurtigt som dem, der ikke bløder. 
Jeg tror desværre ikke du skal forvente at der er en graviditet, især når det har stået på i så mange uger, og at den nyeste test stadig siger negativ (skyggestreger - selv tydelige - kan man heller ikke regne med, hvis den ikke udvikler sig til en tydelig streg). En graviditet udenfor livmoderen vil stadig producere hcg, så den ville også kunne blive opfanget af en test.

Jeg håber at dine blodprøver og scanning gør dig klogere på, hvad der er galt - jeg håber selvfølgelig at alt er okay!

Anmeld Citér

19. september 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres søde svar

jamen jeg tror bestemt heller ikke jeg er gravid  , jeg formulerede mig måske lidt forkert.

Grunden til jeg er bange for graviditet ude for livmoderen er fordi , at for 6 måneder siden besvimede jeg her hjemme lige efter samleje med kæresten fordi jeg fik smerter. Jeg vågner med smerter i hele mave regionen med smerter op i begge skuldre, jeg glemmer det aldrig. Jeg kunne slet ikke bevæge mig eller komme op.  Jeg blev hurtigt indlagt og de fandt masser af blod i bughulen. Jeg lå indlagt i 3 dage fordi jeg mistede blod, og det viste sig jeg var gravid ude for livmoderen. 

det gode tegn nu er, jeg ingen smerter har overhoved andet end niv i højre side og alle de andre symptomer jeg har beskrevet. Jeg føler mig gravid, men igen jeg tror SLET ikke jeg er det hvis det giver mening ?  Når maven vokser som den gør så bliver jeg altså en smule paranoid og skør

men Jaa, jeg glæder mig til de næste undersøgelser og krydser bare fingre for jeg ikke er alvorlig syg. 

Anmeld Citér

19. september 2021

Anonym trådstarter

Forresten så har jeg ikke været på beskyttelse siden 21 årig og stoppede med pillerne da jeg var 23. Og jeg er 31 idag  

Anmeld Citér

19. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Ved en graviditet udenfor livmoderen producere man hcg og dette vil slå ud på g test akkurat som ved en sund graviditet.

Hvorfor ikke bare en digital test eller, for taget en blodprøve? Så kan du måske få lidt ro i sindet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.