Nøddedrys kant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.899 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. oktober 2009

Mum33

Nogen der så programmet om "Grannys house" ? De laver rigtigt flotte kager, flere hvor der var nøddedrys på kagens lodrette sider hele vejen rundt. Min logiske sans kan ikke helt knække koden til hvordan de får det på og hvad de "sætter det fast i". Nogle der har prøver den form for pynt.

PS. Nogle derkender de der regler for husblads de lige kan give mig. Går altid galt og er ved at være lidt dyrt. Er det noget med at man kan købe flydende gelatine og komme i i stedet, og i så fald hvor køber man det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2009

Anja

Sjovt ! Jeg så også indslaget og tænkte netop på, hvordan de havde lavet den kant med nøddedrys

Anmeld

27. oktober 2009

Mikkelmusen

Hvad er det med husblassen du gør galt? hvornår går det galt?

Anmeld

27. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

mht. nøddedrys kanten så tror jeg bare de smører kagen op med frosting eller andet og så tager nødder i håndfladen og trykker på.... i alt fald hvis det er en kage i lag...

Anmeld

28. oktober 2009

Mum33

Mikkelmusen skriver:

Hvad er det med husblassen du gør galt? hvornår går det galt?

Det strimler eller klumper og bliver til gummistykker i munden.

Anmeld

28. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Mht. husblassen... Passer du på ikke at varme det for meget op. Eller måske varmer du det ikke nok op. Det skal være varmt...men må ikke koge.

Og husker du at bløde det op i vand i 5 minutter og derefter komme det i en gryde med nyt vand?

Bare nogle ideer

Anmeld

28. oktober 2009

lsvendsen

I.E.K. skriver:

Nogen der så programmet om "Grannys house" ? De laver rigtigt flotte kager, flere hvor der var nøddedrys på kagens lodrette sider hele vejen rundt. Min logiske sans kan ikke helt knække koden til hvordan de får det på og hvad de "sætter det fast i". Nogle der har prøver den form for pynt.

PS. Nogle derkender de der regler for husblads de lige kan give mig. Går altid galt og er ved at være lidt dyrt. Er det noget med at man kan købe flydende gelatine og komme i i stedet, og i så fald hvor køber man det?

Det med nøddekanten kan jeg ikke svare på, men altså når du bruger husblas skal du gøre følgende:

Læg i blød i koldt vand i ca 15 min

tag en kasserolle og tag husblassen op med vandet der hænger ved, ikke vride eller noget, der må gerne komme en god portion vand med

Varm så husblassen op i gryden mens du vipper gryden op og ned.

Når husblassen er akkurat så varm at du ikke brænder fingrene, er den klar til brug.

Bland så husblassen med f.eks. citronsaften, hvis det er citronfromage du laver eller hvis det er mousse så tag en lille del af mousseblandingen og bland husblassen deri, hovedsagen er at husblassen ikke bliver kølet ned i en for stor en masse, for så klumper det sgu... ;0)

Så blander du bare husblasblandingen i den øvrige masse og voila, perfekt resultat!!

Denne metode er aldrig gået galt for mig... ;0)

Hilsen Line, der er køkkenuddannet... ;0)

Anmeld

29. oktober 2009

Mum33

lsvendsen skriver:

Det med nøddekanten kan jeg ikke svare på, men altså når du bruger husblas skal du gøre følgende:

Læg i blød i koldt vand i ca 15 min

tag en kasserolle og tag husblassen op med vandet der hænger ved, ikke vride eller noget, der må gerne komme en god portion vand med

Varm så husblassen op i gryden mens du vipper gryden op og ned.

Når husblassen er akkurat så varm at du ikke brænder fingrene, er den klar til brug.

Bland så husblassen med f.eks. citronsaften, hvis det er citronfromage du laver eller hvis det er mousse så tag en lille del af mousseblandingen og bland husblassen deri, hovedsagen er at husblassen ikke bliver kølet ned i en for stor en masse, for så klumper det sgu... ;0)

Så blander du bare husblasblandingen i den øvrige masse og voila, perfekt resultat!!

Denne metode er aldrig gået galt for mig... ;0)

Hilsen Line, der er køkkenuddannet... ;0)

Takker

Anmeld

6. november 2009

evitaperon

Nøddedrys på kanten:

De tager kagen ud af formen, som kagen nu engang er blevet lagt sammen i, hvorefter de holder kagen på den ene hånd og har hasselnøddeflager i den anden hånd. Forsigtigt trykker de bare langs kanten på kagen og nødderne hænger automatisk fast...

Såre simpelt og en flot pynt på moussekager der ikke er blevet smurt op....

Anmeld

7. november 2009

Betina88

I.E.K. skriver:

Hvor blev det vist henne ? Det så jeg ikk' ingengang .. Det gad jeg da godt ha' set ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.