Er det muligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
5 svar
1 synes godt om
17. september 2021

Levvel

Hej alle

Jeg tog en positiv ÆL-test d. 03.09.21 om aftenen - den var endnu skarpere i farven 04.09.21, men jeg ved godt, at man skal regne ud fra den første positive test. Min ægløsning har jo så været enten 04.09.21 eller 05.09.21 - hvis den kommer mellem 24 og 48 timer efter testen bliver positiv?

Nå, der sker så det at jeg allerede omkring den 07.09.21 og igen 08.09.21 får en lille smule lyserødt udflåd. Meget lidt. Det fortsætter on/off de næste dage. 12.09.21 tager det lidt til - igen er det primært ved tørring. Det begynder at blive mere rødt i farven og i større mængder, men stadig ikke så jeg kan fylde et bind. Det fortsætter igen de næste dage og et par gange kommer der blod, så vandet bliver rødt, når jeg tisser. Det sker to gange på to dage, men på intet tidspunkt ser jeg, at der kommer klumper/slimhinde med. Det er kun vandigt rødt blod. Det undrer mig en del. De næste dage er det helt væk og kun meget lidt brunt. De sidste par dage har der intet været.

I dag 17.09.21 (formiddag) tager jeg en test. Jeg har drukket en del, og det er jo ikke morgenurin, Derudover har jeg ikke holdt mig et par timer før test. Men der kommer en streg nummer to frem (umiddelbart inden for tiden). Den er ikke så stærk i farven, men kan ses. Det vil sige, at jeg nok er et sted mellem 3+5 og 4+0 i dag?

Min tanke er følgende:

1) Biokemisk graviditet - eller begyndende abort

2) Der har været to, men den ene er gået til tidligt? Har som sagt ingenting set komme ud udover blod.

3) Der er en graviditet, men menstruationen kom alligevel her i den tidlige del. Kan bare ikke forstå, hvordan fosteret har klaret det trods den blødning.

Jeg er virkelig forvirret? Er der nogen, som her erfaring med det her? Jeg har aldrig blødt i mine tidligere graviditeter?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2021

tutti

Da jeg havde min bio, var der heller ikke klumper eller voldsom blødning, så en graviditet kan godt gå til grunde uden at det føles som en voldsom abort. Jeg troede også det bare var en normal blødning tidlig i graviditeten, men desværre ikke... Mit forløb med bioen lyder meget som det, du oplever - svag pletblødning, som varede flere dage, som så blev lidt mere rødt. Men aldrig så kraftigt at jeg skulle bruge et bind.

Din første blødning tænker jeg var for tidligt til at det kunne være implantationsblødning - det sker tidligst 5-6 dage efter ægløsning. Så måske det har hængt sammen med ægløsning

I min nuværende graviditet så vi en ekstra sæk, men den var der ikke til næste scanning. Der var ingen blødning, og så vidt jeg ved, så bløder man heller ikke selvom en ekstra sæk går til grunde. Den absorberes af livmoderen. Så tror ikke det er derfor

Du må teste igen om 2-3 dage for at se, om det udvikler sig - hvis testen er meget svag, kan det jo gå begge veje, men jeg krydser fingre for dig!

Anmeld Citér

17. september 2021

Levvel

Tusind tak for dit svar

Kommer kroppen hurtigt tilbage, hvis det er en BIO? Altså går der lang tid inden næste ægløsning kommer, eller kan den allerede komme måneden efter? Ved du det?

Anmeld Citér

17. september 2021

tutti

Tusind tak for dit svar

Kommer kroppen hurtigt tilbage, hvis det er en BIO? Altså går der lang tid inden næste ægløsning kommer, eller kan den allerede komme måneden efter? Ved du det?

Det svinger fra person til person, men ved en bio burde kroppen komme tilbage til en normal cyklus ret hurtigt. Jeg havde selv en ny ægløsning 19 dage efter at blødningen startede (hvilket var normalt for mig), og det lyder til på andre, at de også kommer hurtigt tilbage til en normal cyklus, måske med 1-2 forskubbet Jeg blev gravid igen ved denne ægløsning.

Men igen, kroppe er forskellige og det kommer an på, hvor hurtigt din krop udskiller hcg (såfremt du selvfølgelig er gravid og afhængig af hvor højt dit hcg er).

Anmeld Citér

17. september 2021

Levvel

tutti skriver:

Det svinger fra person til person, men ved en bio burde kroppen komme tilbage til en normal cyklus ret hurtigt. Jeg havde selv en ny ægløsning 19 dage efter at blødningen startede (hvilket var normalt for mig), og det lyder til på andre, at de også kommer hurtigt tilbage til en normal cyklus, måske med 1-2 forskubbet Jeg blev gravid igen ved denne ægløsning.

Men igen, kroppe er forskellige og det kommer an på, hvor hurtigt din krop udskiller hcg (såfremt du selvfølgelig er gravid og afhængig af hvor højt dit hcg er).

Okay - så krydser jeg fingre for, at jeg kan være lige så heldig. Ved endnu ikke, om jeg er købt eller solgt. Det er lidt specielt

Anmeld Citér

17. september 2021

Charl90

Du må bare vente og se test hver anden dag hvis mens udebliver og stop hvis du for en tydelig test.

Du kan ikke afgøre noget endnu. Jeg forstår godt det er forvirrende. Ved en bio er det almindelig blødning. Ikke nødvendigvis klumper, da intet jo er skabt endnu. 

En ringe trøst men det bliver altså ikke mindre forvirrende/sikkert lige foreløbigt selv når man er sikker på at man er gravid kan man stadig ikke være sikker på at graviditeten er blivende.

Jeg er 11+0 og føler mig efterhånden rimeligt sikker, men nu må vi se efter NF

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.