Hejsa,
Først: dette er IKKE en debat for eller imod covid vaccine som ammende! Jeg er særligt udsat, og det ville være en enorm risiko at løbe ikke at få vaccinen.
Anyway, jeg blev mor (igen) for 10 dage siden. Amningen kørte som smurt den første tid. Jeg har altid ved alle mine amninger haft problemer med for meget mælk, som mangler var der ikke, og min datter tog flot på.
Så fik jeg stik nummer to med moderna i mandags, da hun var en uge. Vi havde sundhedsplejerske om morgenen inden stikket hvor min datter havde tager flot på. Efter vaccinen har jeg haft en fornemmelse af gradvist faldende produktion, og har haft en urolig pige der har hængt i brystet hele tiden.
Jeg har ikke været syg syg af bivirkninger, dog ledsmerter og temperatur mellem 37.5-38.1, hvilket jeg stadig har her 3.5 dag senere.
I dag var sundhedsplejersken her igen, og min datter har desværre tabt sig, så den var god nok med min fornemmelse af mælken.
Jeg vil høre om andre har oplevet samme efter vaccinen? Det er ikke en kendt bivirkning og der er begrænset forskning om det, så jeg kan ikke være sikker på det skyldes vaccinen, det er bare påfaldende, når jeg altid har haft for meget mælk og aldrig har oplevet tilsvarende ved mine tre andre børn...
Hilsen en noget ulykkelig ammemor
Anmeld
Citér