Hjælp til østradiol, ægløsning og fryseforsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2021

Anonym trådstarter

Hej

jeg startede på kort behandling ivf i august, fik taget 3 æg ud hvor 2 ikke blev befrugtet og et var langsom til at dele sig. 
De kunne derfor ikke sætte det op og det blev sat til frys.

Den 5 sep startede jeg på østradiol. Den 13 har jeg en følelse af ægløsning og slim (tog ikke nogen test). I dag har jeg været til scanning hvor længen sagde at det var fint der ikke var nogen æg når jeg var i hormonbehandling, men jeg tager ikke andet end østradiol. 

Jeg fik ikke lige spurgt derinde for blev så forvirret over det, men er østradiol ikk kun til at styrke slimhinden eller er det mig der har misforstået noget? Har jeg så ikke haft ægløsning? Og hvis jeg har burde hun så ikke kunne se det?

Hvis jeg har haft ægløsningen og sex så det er blevet befrugtet kan jeg så i teorien blive gravid naturligt og med et opsat æg i samme cyklus?

Undskyld det blev lidt langt. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2021

Altea

Du får ingen ægløsning i en frysebehandling, dét undertrykker østradiol jo. Så det går helt efter bogen  Så nej, ingen naturlig graviditet i en sådan cyklus. Du vil få meget udflåd, men det er jo grundet slimhinden, og har intet med æl at gøre.

Anmeld Citér

15. september 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Østradiol styrer din cyklus, så du får ikke nogen normal ægløsning. Det betyder at klinikken selv kan bestemme hvornår ægget lægges tilbage, altså når den er tyk nok, men skal ikke være på en bestemt dag i cyklus, så det er meget mere fleksibelt. 

Anmeld Citér

15. september 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Nej du får ikke ægløsning på østradiol  

Ved scanning tjekker de vist bare at slimhinden er tyk nok til at modtage fryseægget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.