Blødning uge 7 - hvad er jeres erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.386 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2021

Denheldigekartoffel

hej alle, 

jeg er gravid i uge 7 (6+1) - i dag har jeg lidt lyserødt papir efter jeg tørre mig, og en lille smule frisk blod. Ikke mere end jeg kan tørre væk ved toiletbesøg, men jeg er dog stadig lidt nervøs for hvad det kunne være? Jeg fortæller mig selv at alt nok skal gå. Hvad er jeres erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Mine erfaringer har desværre ikke været positive. Men det er mange der oplever lidt pletblødning uden betydning  

Anmeld Citér

14. september 2021

SBV

Denheldigekartoffel skriver:

hej alle, 

jeg er gravid i uge 7 (6+1) - i dag har jeg lidt lyserødt papir efter jeg tørre mig, og en lille smule frisk blod. Ikke mere end jeg kan tørre væk ved toiletbesøg, men jeg er dog stadig lidt nervøs for hvad det kunne være? Jeg fortæller mig selv at alt nok skal gå. Hvad er jeres erfaringer? 

Jeg begyndte at bløde en smule da jeg var 10+. Jeg betalte mig til en scanning samme aften, som heldigvis var med et positivt udfald. Baby havde det fint

jeg krydser fingre for at det samme er tilfældet hos dig

Anmeld Citér

14. september 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Så længe det bare er pletblødning, kan baby sagtens have det fint. Hvis du også får menstruationslignende smerter eller blødning, er det tegn på mulig spontan abort. Uanset hvad kan men ikke gøre så meget andet, så tidligt i en graviditet, end at se tiden an. Hvis du bliver meget bekymret, så ring til lægen, der evt kan henvise dig til en scanning.

Jeg havde selv pletblødning på nogenlunde det tidspunkt, og er i dag 7 måneder henne, så der er bestemt håb endnu

Anmeld Citér

14. september 2021

Niho

Jeg plet blødte i 5 dage omkring uge 8.. jeg blev scannet og alt var i skønneste orden og er nu i uge 18

så det behøver ikke være hverken farligt eller negativt

Anmeld Citér

14. september 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Denheldigekartoffel skriver:

hej alle, 

Jeg oplevede det nogle gange. Det var friskt lyst blod. I mit tilfælde var det kontaktblødning. Gode erfaringer. 

Anmeld Citér

15. september 2021

Ayasmor

Jeg har oplevet begge dele. Både en blødning, der var en abort og en mendtruationslignende blødning, der ikke havde betydning for graviditeten 

Anmeld Citér

15. september 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har oplevet to gange hvor tidlig blødning desværre viste sig at være en spontan abort. Men jeg har også prøvet at lidt lys blødning ikke betød noget. Det var omkring uge 10. Blev scannet samme dag og baby hoppede omkring og er nu en livlig dreng på snart 2 �� 

Anmeld Citér

15. september 2021

Charl90

Jeg har oplevet begge dele. Ved aborterne tog blødningerne til og blev voldsomme og med smerter.

I weekenden blødte jeg lidt, uden smerter og blev scannet på hospitalet. Det var bare en blodansamling jeg blødte ud. Nu 10+5

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.