Halsbrand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
7 svar
3 synes godt om
13. september 2021

Projektbaby2021

Hej. Jeg er gravid uge 5+4.

Jer som har haft meget halsbrand, oplever I at kan mærke det helt nede i brystet? Jeg har lørdag og i dag fået hvad der føles som en brændende og trykkende fornemmelse i brystet, som går helt op til halsen, ledsaget af sure opstød og opkast. Begge gange kort tid efter jeg har spist. Er det normalt, eller noget jeg skal være ekstra opmærksom på?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2021

BM2021

Jeg havde det gennem hele graviditeten og fik receptpligtige piller i forsøget på at holde det nede, jeg kastede dagligt mavesyre op.

Mit eneste råd som graviditeten skrider frem så spis i små doser og undgå at spise mange timer før sengetid.

Anmeld Citér

13. september 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Lad vær med at spise for fed, krydret eller syrligt mad. Prøv evt. med mælk, banan og mandler

Anmeld Citér

13. september 2021

Projektbaby2021

BM2021 skriver:

Jeg havde det gennem hele graviditeten og fik receptpligtige piller i forsøget på at holde det nede, jeg kastede dagligt mavesyre op.

Mit eneste råd som graviditeten skrider frem så spis i små doser og undgå at spise mange timer før sengetid.

Også den trykkende og brændende fornemmelse ved brystet? 

Men det er beroligende at det tilsyneladende er normalt, selvom det er virkelig ubehageligt! 

Anmeld Citér

13. september 2021

C-j

Profilbillede for C-j
Projektbaby2021 skriver:

Hej. Jeg er gravid uge 5+4.

Jer som har haft meget halsbrand, oplever I at kan mærke det helt nede i brystet? Jeg har lørdag og i dag fået hvad der føles som en brændende og trykkende fornemmelse i brystet, som går helt op til halsen, ledsaget af sure opstød og opkast. Begge gange kort tid efter jeg har spist. Er det normalt, eller noget jeg skal være ekstra opmærksom på?  

Ja det er normalt at det kan føles som du beskriver. Super ubehageligt :-( hvis de “normale” råd ikke virker, så kontakt din læge som helt sikkert kan give dig noget andet, som kan hjælpe. 

Anmeld Citér

13. september 2021

Ananas

Åh ja, det døjede jeg også meget med sidst. Var nødt til at få omeprazol for det. Hold nu kæft det var træls! Især i sidste trimester

Jeg nåede lige at have lidt sidste måned (bio) og nu døjer jeg med det igen

Det føles helt som du siger, en sviende fornemmelse i brystet og sure opstød. Frygteligt!

Anmeld Citér

13. september 2021

BM2021

Projektbaby2021 skriver:

Også den trykkende og brændende fornemmelse ved brystet? 

Men det er beroligende at det tilsyneladende er normalt, selvom det er virkelig ubehageligt! 

Ja, det er dybt ubehageligt!

Jeg endte kun med at tage 2,5 kg på i alt fordi det var så slemt. Og jeg spiste det samme gennem de sidste 5 mdr af graviditeten og gerne aldrig efter kl 17 hvis jeg skulle have nogenlunde rolig nat.

Jeg omeprezol den højeste dosis og kørte balancid ved siden af.

Anmeld Citér

13. september 2021

Projektbaby2021

Jeg kan huske jeg havde meget halsbrand, da jeg ventede min datter (hun er 13), men er helt sikker på at ikke var sådan her.

Blev ret urolig lørdag aften, indtil det slog mig, det kunne være halsbrand.

Men det er rart at andre kan genkende følelsen, så krydser jeg fingre for det ikke fortsætter hele graviditeten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.