Weekendtur til Hamburg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2021

Anonym trådstarter

Hejsa.

Sagen er den, at vi er inviteret på weekendtur til Hamburg med min mands arbejde 1 måned før termin. Er det helt gak at tage med? 
(skal selvfølgelig have tjekket op på rejseforsikring, men de dækker umiddelbart indtil 4 uger før termin, og vi er hjemme inden).

Jeg er 2. gangs fødende, og blev sat igang med nr. 1  12 dage over tid. Jeg har det egentlig godt, og turen er indenfor de næste 3 uger, så tænker ikke min tilstand ændrer sig markant inden. Turen består af fælles aftensmad fredag og lørdag, og en kanalrundfart, så ikke et mega aktivt program.

Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2021

Anonym

Jeg tror jeg ville springe over, det er også en lang tur i bil (afhængig af hvor du bor i landet)

Anmeld Citér

13. september 2021

Anonym

Med den historik du giver ville jeg ikke have nogle skrupler ved at tage afsted. 

Anmeld Citér

13. september 2021

Mor Christa

Jeg var taget med :-)

Anmeld Citér

14. september 2021

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Hvis det var mig ville jeg undersøge fødesteder i nærheden og reglerne i rejseforsikringen. Og så tage afsted

Anmeld Citér

14. september 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvis forsikringen er ok, så tænker jeg ikke at det er et problem. Men tænk over turen. Gør den så behagelig som muligt. Tænk på dig selv

Anmeld Citér

14. september 2021

Skouboe

Nu kommer jeg jævnligt i Hamborg, og udover at være en dejlig by, er tyske hospitaler altså rigtigt gode (hvis ikke bedre end i DK), så selv hvis du er super uheldig og går i fødsel, skal de nok passe godt på dig.

Jeg ville tage med, og nyde en sidste udflugt inden i får nummer 2.

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

Vi har bestemt os for at tage med  Vi går lige og overvejer om vi kører med bussen med de andre eller om vi selv skal køre, så vi hurtigt kan køre hjem, hvis der skulle ske noget.

Jeg har talt med rejseforsikringen i dag, og er fuldt dækket, fordi vi er hjemme 4,5 uger (de dækker indtil 4 uger før) før fødsel.

Anmeld Citér

14. september 2021

Mig321

Jeg er i Hamborg ofte og ville ikke lade en sådan chance gå forbi. Udover at det er en fantastisk by, så er der også plads omkring en og det ligger meget kort fra grænsen. Skulle man få brug for hjælp tror jeg endda der er dansktalende læger man kan få fat i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.