Grådlabil og humørsvingninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2021

Anonym trådstarter

Jeg er halvvejs i graviditeten og har pludselig fået let til tårer, men også irritation. Lidt som at være PMS.

Jeg bliver nemt ked at det, selvom jeg rationelt finder det pinligt og synes jeg overreagerer. Jeg kan godt selv se, at der sker meget i mit liv pt med flytning, barsel “om lidt” og udsigten til at blive forældre. 

Alligevel har jeg svært ved at skelne mellem, hvor meget der er graviditeten, og hvor meget jeg bare er en heks

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2021

Anonym

Jeg reagerer også voldsomt for tiden, følelsesmæssigt. Er 28 uger henne og gjorde det samme i min første graviditet. 

Jeg var slet ikke i tvivl om, at hormonerne i graviditeten var skyld i de store udsving. Så vi blev nødt til at acceptere dem og italesætte dem. Fordi hormoner eller ej, så føler du jo de ting og kan have behov for at tale ting/situationer mere igennem end normalt så forsøg at rumme dem, så godt du kan. 

Anmeld Citér

13. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg reagerer også voldsomt for tiden, følelsesmæssigt. Er 28 uger henne og gjorde det samme i min første graviditet. 

Jeg var slet ikke i tvivl om, at hormonerne i graviditeten var skyld i de store udsving. Så vi blev nødt til at acceptere dem og italesætte dem. Fordi hormoner eller ej, så føler du jo de ting og kan have behov for at tale ting/situationer mere igennem end normalt så forsøg at rumme dem, så godt du kan. 

Mange tak for dit svar

Jeg har altid haft det svært, når min kæreste fx spurgte om jeg var PMS (selvom det nok var sandt nogle gange), fordi ens følelser føles lidt mindre valide. Det er lidt den samme følelse er. 

Det er dog ekstra svært, når det rammer udenfor nærmeste familie, for så er det endnu sværere at forklare.

Anmeld Citér

13. september 2021

Anonym

Forstår godt du føler sådan. Men du er ikke herre over egen krop, når det kommer til hormoner. Så selvfølgelig er dine følelser valide, så længe du især også selv kan se, når du er "uretfærdig". Fordi så kan du enten forsøge at dæmpe din reaktion foran andre eller efterfølgende forklare. 

Du og dine følelser er ALTID valide og du er ikke forkert i at føle som du gør. Men nogle gange bliver man bare nødt til at træde et skridt tilbage og forsøge at dæmpe reaktionen. Og så analysere dem efter situationen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.